Vochtprobleem:
Door koudebruggen ontstaat er schimmel op verschillende plaatsen in het appartement (ondanks maximale verluchting -> niet veel verluchting mogelijk, maar voor zover we kunnen, zetten we alles open dat open kan staan). Huisbaas is hier naar komen zien, maar zegt dat dit door ons aquarium komt (wat me nogal straf lijkt op 120m² appartement dat een aquarium van 60l zulke vochtplekken veroorzaakt). Het gaat volgens ons eerder om een structureel probleem aan de isolatie + te weinig mogelijkheden om te verluchten. Volgens de huisbaas zijn wij hier verantwoordelijk voor en kunnen/moeten zij hier niets aan doen, klopt dit?
Afrekening water:
We wonen nu een jaar in ons appartement, vandaag staat er op mijn voicemail een bericht dat het immokantoor steeds onze waterfacturen betaalt heeft. Ze vragen om nu het water op onze naam te zetten en willen het bedrag van afgelopen jaar terugvorderen. Ik weet niet over welke som dit gaat, vind het ook normaal dat wij ons water moeten betalen, maar waren in de veronderstelling dat dit mee in de huurprijs zat. Staat echter niets van in het contract, maar mag het immokantoor hier een jaar na datum mee afkomen?