Opzeg huurovereenkomst

wvy
Topic Starter

Opzeg huurovereenkomst

#1 , 08 jul 2013 15:07

Op1/11/2003 ben ik een huurovereenkomst voor een gemeubelde studio aangegaan voor een periode van 1 jaar volgens de wettelijke bepalingen. Ik woon er nog steeds met dit contract.

In het contract staat de vermelding:
Bij het verstrijken van de eerste periode van 1 jaar kan de huurder de huurovereenkomst beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van 3 maanden, per aangetekend shrijven of deurwaardersexploot aan de verhuurder betekend. En dit volgens de wettelijke bepalingen.

Ik wens nu het contract te beëindigen. Wat is mijn opzegtermijn?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
HSLimburg
Contacteer: Website

#2 , 08 jul 2013 15:35

U bent begonnen met een huurovereenkomst van bepaalde duur (1 jaar).
Deze is van rechtswege overgegaan naar een huurovereenkomst van 9 jaar, te beginnen bij de begindatum van de oorspronkelijke huurovereenkomst.
Dit is dus vanaf 01/11/2003.
Vanaf 01/11/2012 is deze automatisch verlengd met nogmaals 3 jaar.

De wettelijke opzegtermijn bedraagt dan 3 maanden. Wel moet er rekening gehouden worden met het feit dat de opzeg begint te lopen vanaf de 1e van de volgende maand.
Hier bestaat een uitzondering op: Als de huurovereenkomst niet geregistreerd is, dan is de huurder niet verplicht om een opzegtermijn na te leven. Dit kan nagevraagd worden bij de registratiedienst van de gemeente/stad waar de woning gelegen is.
Tiziano Romeo
Adviesgever Huurderssyndicaat

onze website is gemakkelijk te vinden via google.
Je vindt ons ook op facebook

Vandebos

#3 , 08 jul 2013 15:55

Of u kan dit online nakijken als u de pincode van uw identiteitskaart kent en over een eid-reader beschikt.

In de sectie "nuttige documenten" vindt u hierover een volledige uitleg terug.

Reclame

Terug naar “Huren”