Lek in waterleiding door werken watermaatschappij

JanW
Topic Starter

Lek in waterleiding door werken watermaatschappij

#1 , 08 jul 2013 14:22

Beste,

Situatie: vandaag heeft de lokale watermaatschappij de aansluiting van onze huurwoning vervangen (lood naar koper) en dus ook een nieuwe waterteller geplaatst.

Probleem: door het plaatsen is er een lek in de binnenleiding (lood) net naast de aansluiting gekomen. Ik kan dus momenteel het water niet aanzetten voor koken/wc/douche/etc. want anders spuit alles gewoon in de muur/grond.

Heb mijn huurbaas telefonisch gecontacteerd en ga nu een brief zenden met de situatieschets. Is er nog iets meer dat ik kan doen want met dit weer is geen toegang tot water natuurlijk niet echt plezant.

Met vriendelijke groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 jul 2013 14:32

De lokale watermaatschappij onmiddellijk verwittigen. De schade mag zich welliswaar achter de teller bevinden, het is door hun toedoen dat deze er is.

JanW
Topic Starter

#3 , 08 jul 2013 14:48

Beste,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb de lokale watermaatschappij hierover gecontacteerd. Zij wisten mij te vertellen dat ik mijn huisbaas moest contacteren die op haar beurt dan via haar verzekering hen aansprakelijk moet stellen mocht de schade door hen toegebracht zijn.

Als huurder kan ik hier natuurlijk niet veel meer aan doen denk ik.

Reclame

Vandebos

#4 , 08 jul 2013 15:53

Neen, onmiddellijk je huisbaas contacteren lijkt me de enige mogelijkheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2013 21:04

Dringende maatregelen.
Geen (drinkbaar) water is wil zeggen pand niet bewoonbaar.
Uw verzekering ook in kennis stellen en rekeningen van waterbidons bijhouden.

Terug naar “Huren”