opdagen vredegerecht

db_saxo
Topic Starter

opdagen vredegerecht

#1 , 04 jul 2013 11:21

mijn ex huisbaas heeft me voor het gerecht gedaagd
voor schade die ik betwist

er is schade die ik toegeef en ook zal vergoeden
andere niet

er is geen gedetaileerde beschrijving bij ingaan en uitgaan , enkel een nota "woning is in goede staat "

in huurcontract staat dat de mazout word afgerekend bij vullen of verhuis
2 maanden voor de verhuis is de ketel gevuld en afgerekend , nu eist de verhuurder nog verbruik van 2 maanden
er is geen overname van mazout die in de ketel al zat

na 4x uitstellen hoop ik dat het nu eindelijk gaat uitgesproken worden
maar mijn probleem is nu , ik ben enkele dagen geleden geopereerd aan mijn knie
en heb geen zin om over enkele dagen in de zaal te zitten met pijn , ook heb ik geen opvang voor mijn dochter (ze heeft trouwens ook ADHD ) wat niet evident is om haar erbij te hebben daar in de zaal

kan ik mijn verweer op papier vooraf binnen brengen bij het vredegerecht en niet opdagen op die dag dat het voorkomt

gaat de vrederechter ermee rekening houden of is niet opdagen zowieso schuld bekennen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2013 11:36

- de rechter is enkel verplicht rekening te houden met de middelen die in een conclusie ontwikkeld worden; een conclusie is een schriftelijk stuk waarin u uw argumenten op papier zet;
- leg een conclusie + uw stukken neer ter griffie, stuur kopie hiervan op naar de advocaat van de tegenpartij:
- schrijf tegelijkertijd naar de vrederechter dat het u spijt dat u niet aanwezig kan zijn op de zitting, vraag hem de zaak uit te stellen naar een latere datum en om, indien hij meent dit niet te kunnen doen, rekening te houden met uw conclusie en stukken; stuur kopie van die brief ook naar de advocaat van de tegenpartij.

De vrederechter is niet verplicht de zaak uit te stellen, hij kan dit doen als hij wil.

Het vonnis wordt echter op tegenspraak uitgesproken t.a.v. de partij die op de inleidingszitting is verschenen en een conclusie heeft neergelegd. De rechter is verplicht te antwoorden op de middelen ontwikkeld in die conclusie.

LegalLimbo

#3 , 31 jul 2013 18:05

mijn ex huisbaas heeft me voor het gerecht gedaagd
voor schade die ik betwist

er is schade die ik toegeef en ook zal vergoeden
andere niet
Best niets op papier toegeven. Eerlijkheid duurt nooit het langst. Indien er geen ingaande noch uitgaande plaatsbeschrijving was, zoals in mijn geval, is het aan de verhuurder om aan te tonen dat schade door u veroorzaakt werd en niet reeds bestaande was. Indien er u schade verweten wordt die niet door u is, is dit het teken dat uw huisbaas niet eerlijk is en hoeft u ook niet eerlijk te zijn. Ik heb dit geleerd uit ervaring.
in huurcontract staat dat de mazout word afgerekend bij vullen of verhuis
2 maanden voor de verhuis is de ketel gevuld en afgerekend , nu eist de verhuurder nog verbruik van 2 maanden
er is geen overname van mazout die in de ketel al zat
Dit kan dus duidelijk niet, als alles al afgerekend is. Hoe het zit met uw kans om overnameprijs voor de mazout te bekomen, weet ik niet. Uw contract stelt dat de mazout dient te worden afgerekend bij verhuis, het lijkt me dus eerder dat u kans maakt om iets van uw verhuurder te krijgen op contractuele basis dan omgekeerd.

Reclame

Terug naar “Huren”