Hallo,
Ik heb hier al wat zitten opzoeken op het forum maar nog geen concreet antwoord gevonden op mijn vragen.
Situatieschets:
Ik heb vorig jaar 15 Augustus 2012 een huurovereenkomst gesloten.
Op dit moment heb ik een huis aangekocht samen met mijn vriendin.
Ik wil dus graag overgaan tot het opzeggen van de 9 jarige overeenkomst.
Hierbij heb ik volgende vragen:
1) Zal ik, als ik vandaag de opzeg doe (schriftelijk en aangetekend), een boete van 2maand of een boete van 3maand moeten betalen? Aangezien ik mijn opzeg nu laat in gaan, maar na het aflopen van de opzeg woon ik wel al langer dan 1 jaar in het appartement.
2) Hoe kan ik weten of de overeenkomst geregistreerd werd? De huurder wordt hiervan niet op de hoogte gesteld?
Ik weet dat wanneer dit niet het geval is de huurder het recht heeft om een kostenloze opzegging te doen.
Hiernaast heb ik nog een vraag.
3) Op de overeenkomst werd initieel het verkeerde busnummer genoteerd. Ik ben dit te weten gekomen tijdens de registratie bij de dienst bevolking in het gemeentehuis.
De overeenkomst staat bus 2 , terwijl het pand bus1 is. Ik heb dit onmiddellijk gemeld bij zowel de verhuurder als het immokantoor die de verhuur regelt. Maar ik heb nooit een ander contract getekend waarop dan wel het juiste busnummer is vemeld.
Is dit iets waarop ik kan terugvallen om geen opzeg te moeten doen/boete te betalen?
Naar mijn mening heb ik nooit een contract getekend voor het pand waarin ik woon dan?
Alvast bedankt om hierop een antwoord te formuleren!
Groeten