huisbaas te pas en vooral te onpas in tuin

hero
Topic Starter
Berichten: 3

huisbaas te pas en vooral te onpas in tuin

#1 , 22 jun 2013 14:57

hallo
als huurder ben ik dikwijls niet thuis.
ik merk wel op dat de huisbaas blijkbaar zich het recht toe-eigent om als ik er niet ben langs te komen. Niet zozeer in de woonst, maar wel in de tuin.
Helemaal verrast was ik toen ik zag dat hij een gedeelte van mijn tuin voorzien heeft van groenten ( en neen, niet voor mij ).

mag dit zomaar ?
kan dit zomaar ?
ik wil dit niet, maw waar kan ik terecht om dit aan te kaarten ( de huisbaas ziet er blijkbaar geen probleem in )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 jun 2013 15:12

Staat de tuin in uw huurcontract beschreven als volledig in uw gebruik?

Sirkii
Berichten: 5466

#3 , 22 jun 2013 21:45

Staat de tuin in uw huurcontract beschreven als volledig in uw gebruik?
Da's toch impliciet zo ? Je huurt toch het genot van huis en privatieve tuin (tenzij je't expliciet anders overeenkomt) ?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 22 jun 2013 23:54

Normaal zou het in het huurcontract moeten bijstaan, hoe kan de verhuurder in u tuin moet hij via een poort of hek.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 22 jun 2013 23:59

Niet noodzakelijk. Het is niet omdat er zich aan een pand een tuin bevindt dat deze mee verhuurd wordt. Vandaar de noodzaak het contract na te lezen en te kijken wat dit zegt over de tuin.

eylis
Berichten: 8852

#6 , 23 jun 2013 09:14

maar inderdeed: belangrijke vragen:
-staat de tuin mee in het huurcontract
- en hoe komt huisbaas de tuin in

PS: ik zou mijn hond in de tuin laten wanneer ik ga werken :-)

gorens
Berichten: 180

#7 , 26 jun 2013 15:04

beste hero,

u huisbaas mag niet zomaar zonder U toestemming in U tuin !
het is verboden zomaar in een huurder zijn tuin zitten te boeren.
ofwel kent de verhuurder het huurreglement niet .
als jij een woning huurd is dat u prive! het enige wat je kan doen is u lid maken van de huurdersbond in u Regio.
die mensen zullen u helpen zonder dat u in problemen komt te staan met de huisbaas.
u huisbaas verhuurd een woning , en moet zich aan de huurwet houden.


Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 26 jun 2013 21:32

Staat de tuin al dan niet in het huurcontract? Dit s al door 4 mensen gevraagd, omdat dat nu eenmaal het belangrijkste is. Als u de tuin huurt, heeft u "ongestoord genot", maar als de tuin niet mee verhuurd is uiteraard niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”