Onze huurder heeft ons laten weten dat het binnen te warm is en eist dat we hier iets aan doen. Het gebouw dateert van 1996 en telt 9 wooneenheden waarvan 4 identieke duplex appartementen. We hebben zelf 8 jaar in dit appartement gewoond, het is 5 jaar verhuurd en er zijn nooit klachten geweest. Geen van de 4 duplex appartementen is voorzien van airco, er zijn wel verduisteringsgordijnen voorzien. 'k Heb kort met de buur gebeld en ze vertelde me dat het vandaag niet warmer was dan andere jaren.
Ik vermoed dat de huurders de velux niet verduisterd hebben overdag, vandaar dat ik hen aangeraden heb om overdag de verduisteringsgordijnen gesloten te houden en enkel 's nachts de velux ramen open te laten. 'k Heb ook gezien dat ze de gevoerde gordijnen, van het grote raam naar het terras toe, hebben weggehaald en vervangen door een dunne stof enkel als versiering.
De huurder zei dat we dit op voorhand hadden moeten meedelen, hadden ze dit geweten dan hadden ze dit appartement nooit gehuurd. We hebben de huurders pas ontmoet bij ondertekenen van het contract, een makelaar heeft de bezoeken met kandidaat huurders georganiseerd. 'k Weet dus niet exact wat toen allemaal verteld geweest is. 'k Zal hiervoor nog eens informeren bij de makelaar.
Hoe moeten we dit verder oplossen? Kan huurder eisen dat er een airco geplaatst wordt?