Bijkomende kosten....?
Geplaatst: 17 jun 2013 08:58
Hallo allemaal,
ik zit nu toch wel eventjes met een vraag dat mij al maanden vast houd (en enkele buren ook) misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Wij (mijn man en ik) huren een appartement en betalen hiervoor 680€/maand, natuurlijk zijn er bijkomende kosten en deze bedragen nog eens 65€/maand
Hierin zit:
* Gemeenschappelijke elektriciteit & water (buiten aan zijkant poortje veronderstel ik en licht in de gang)
* 3- wekelijks leeg maken van container (wij moeten geen restafval buiten zetten) Maar met 6 koppels is deze container altijd bomvol en stinken dat het geen naam heeft, wetende dat er nog 2 appartementen te huur staan, eens deze verhuurd puilt de container na 3 weken over, dit is nu soms al het geval met de nodige vliegen en stank als gevolg. (staat in inham naast ons terras)
* Het onderhoud van het groen: achteraan op de parking worden hiermee de buxusboompjes bedoeld, want ik zelf mag het kruid niet trekken aan mijn terras dat doet de huisbaas (met als resultaat dat ik het toch doe omdat het anders niet word gedaan)
* Het poetsen van de ramen (buitenkant): dit is nog maar 1 keer gebeurd op 6 maand tijd ondertussen bijna 7 maand, met als reden er staan 2 appartementen te huur dus moet er zoveel niet gepoetst worden...nee hoor wij betalen er alleen maar voor.. dus deze ook zelf beginnen doen want kreeg soms blikken van mensen als deze naar mijn ramen keken, ze zijn echt schandalig vuil, mail je hen hierover krijg je simpelweg geen antwoord.
* Het wekelijks poetsen van de gemeenschappelijke delen door een poetsfirma....zij zelf dat komen poetsen dus...geen poetsfirma...niet elke week...
* We mogen zelf ons glas en papier niet buiten zetten, zij komen dit doen, maw elke dag loopt huisbaas 1 of 2 er wel rond...
Kunnen wij eisen dat onze ramen meer worden gepoetst en dat er een firma komt voor de gemeenschappelijke delen zoals in het contract staat? Of eventueel een vermindering van de gemeenschappelijke kosten vragen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Sarah
ik zit nu toch wel eventjes met een vraag dat mij al maanden vast houd (en enkele buren ook) misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Wij (mijn man en ik) huren een appartement en betalen hiervoor 680€/maand, natuurlijk zijn er bijkomende kosten en deze bedragen nog eens 65€/maand
Hierin zit:
* Gemeenschappelijke elektriciteit & water (buiten aan zijkant poortje veronderstel ik en licht in de gang)
* 3- wekelijks leeg maken van container (wij moeten geen restafval buiten zetten) Maar met 6 koppels is deze container altijd bomvol en stinken dat het geen naam heeft, wetende dat er nog 2 appartementen te huur staan, eens deze verhuurd puilt de container na 3 weken over, dit is nu soms al het geval met de nodige vliegen en stank als gevolg. (staat in inham naast ons terras)
* Het onderhoud van het groen: achteraan op de parking worden hiermee de buxusboompjes bedoeld, want ik zelf mag het kruid niet trekken aan mijn terras dat doet de huisbaas (met als resultaat dat ik het toch doe omdat het anders niet word gedaan)
* Het poetsen van de ramen (buitenkant): dit is nog maar 1 keer gebeurd op 6 maand tijd ondertussen bijna 7 maand, met als reden er staan 2 appartementen te huur dus moet er zoveel niet gepoetst worden...nee hoor wij betalen er alleen maar voor.. dus deze ook zelf beginnen doen want kreeg soms blikken van mensen als deze naar mijn ramen keken, ze zijn echt schandalig vuil, mail je hen hierover krijg je simpelweg geen antwoord.
* Het wekelijks poetsen van de gemeenschappelijke delen door een poetsfirma....zij zelf dat komen poetsen dus...geen poetsfirma...niet elke week...
* We mogen zelf ons glas en papier niet buiten zetten, zij komen dit doen, maw elke dag loopt huisbaas 1 of 2 er wel rond...
Kunnen wij eisen dat onze ramen meer worden gepoetst en dat er een firma komt voor de gemeenschappelijke delen zoals in het contract staat? Of eventueel een vermindering van de gemeenschappelijke kosten vragen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Sarah