Schilderwerken huurappartement

XXL
Topic Starter

Schilderwerken huurappartement

#1 , 12 jun 2013 21:04

hallo,

ik werk als verhuurder mijn appartementen volledig af, geschilderd met kwaliteitsverf en door een vakman zonder kosten voor de huurder. Dit om te vermijden dat de huurder zelf (brico) verf tegen de deuren, plafonds of muren (vloer/plinten...) gaat kladderen. Stel dat ik uit ga van een schildercyclus van 9 jaar, zoals de duur van een standaard huurcontract. Kan ik dan voorzien dat indien de huurder voor deze cyclus het appartement verlaat voor de kosten opdraait van het vervroegd (plamuren) herschilderen, mag dat een (geïndexeerde) vaste kost zijn of bv m2 prijs ? Ook eventueel rekening gehouden met de verstreken tijd binnen de cyclus.

vast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 jun 2013 21:30

Neen.

Het is dan immers uw eigen beslissing om de levenscyclus van de materialen in te korten. (de huurder kan wél aangesproken worden voor de schade buiten sleet en overmacht aan het pand.) Trouwens als u kwaliteitsmateriaal gebruikt is de levenscyclus langer dan 9 jaar. Dat is immers een gemiddelde.

XXL
Topic Starter

#3 , 13 jun 2013 09:16

bedankt.

Stel echter dat er gaten in de muren geboord zijn etc, (ophangen bv wandlichten, prenten etc) dat moet dan geplamuurd worden en dan zou ook gans de muur moeten geschilderd worden, ik kan toch eisen dat de muren in zindelijke staat achtergelaten moeten worden, maar anderzijds wil ik niet dat de huurder dat zelf gaat doen...

Ik heb ook dit gevonden:
http://plaatsbeschrijvingen.vastgoedall ... emnr=19475" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook art 28.03 laatste punt.

Reclame

Turaki

#4 , 13 jun 2013 10:02

U kan de huurder niet verbieden om de schade zelf te herstellen, en dus de eventuele gaten te dichten. Als u natuurlijk aan de huurder voorstelt dat u dit zal doen, en dit goedkoper is dan dat hij het zelf zou doen, is de kans wel groter dat hij het aan u overlaat.

Vandebos

#5 , 13 jun 2013 11:38

Gaatjes dicht plamuren en deze optoetsen met een dabje verf.

Het aanrekenen van het herschilderen van gehele muren omwille van enkele gevulde gaatjes zal nooit door een vredegerecht aanvaard worden.

XXL
Topic Starter

#6 , 18 jun 2013 18:27

Kan ik gewoon schilderen/behangen verbieden ?

Precarious

#7 , 18 jun 2013 22:37

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=24213" onclick="window.open(this.href);return false;
Als huurder mag je binnenhuis schilderen, tenzij uitdrukkelijk verboden in de overeenkomst.

Turaki

#8 , 18 jun 2013 23:27

Maar daarmee kan je de herstelling nog niet verbieden.

Terug naar “Huren”