Ontbinding contract
Geplaatst: 07 jun 2013 16:12
Goeiemiddag,
Ik woon sinds 1/10/2012 in een gelijkvloersappartement. De verhuurder maakt gebruik van een immokantoor om zijn eigendommen te behartigen.
Tijdens de plaatsbeschrijving heb ik verschillende mankementen aangehaald, zoals een geblokkeerde schuifdeur en stukken parket waarvan het hout op breken staat of reeds gebroken is. Wanneer ik daar het immokantoor over contacteer, antwoorden zij telkens dat dit niet dringend is.
Ik heb mij hiervoor al reeds bij neergelegd. Echter heb ik in het begin reeds vastgesteld dat ik over vochtige muren beschik in de slaapkamer. De vorige huurder had mij hierop attent gemaakt dat er reeds een verzekeringskwestie aan de gang was, waarbij een rot dak van de buren hiervan de oorzaak zou zijn. Mijn bovenburen zouden ook over vochtige muren beschikken. Dit kan je ook duidelijk zien omdat er stukken van de muur losbrokkelen. Hiervoor heb ik al verschillende keren het immokantoor gecontacteerd. Deze wisten aanvankelijk zelfs niets van een verzekeringsdossier, en na enkele weken stelden ze mij, nadat ik uiteraard hen heb gecontacteerd, mij in kennis dat ze bij de verzekering een nieuw dossier hebben laten lopen.
Ondertussen zijn we weeral 6 maanden verder en is er nog geen bal veranderd.
Het 2de probleem dat zich plaatsvind is dat de gasboiler voor warm water die zich in de badkamer bevind. Deze is tijdens de winter afgekeurd, omdat deze niet voldoet aan de nodige veiligheidsnormen. Nadat ik ze telefonisch hiervan in kennis heb gesteld hebben ze iemand komen laten kijken die mij in kennis stelde dat de enigste oplossing een gat in de muur was voor ventilatie. Hiervan heb ik het immokantoor ook telefonisch van in kennis gesteld. Daar vertellen ze mij dat dit niet kan en dat het wettelijk wel in orde is. Verder zijn er nog een aantal gebreken zoals de rolluiken die nog voor de intrek al kapot waren (staat ook in de plaatsbeschrijving).
Een 3de, mss niet zon drastisch probleem betreft het loskomen van stukken bakstenen in de kelder, deze afkomstig van het plafond aldaar. Ik vermoed dat dit t.h.v. het achterkant van de vloer van mijn terras betreft. Ik heb hier echter geen verstand van al wekt het toch mijn ongerustheid inzake de staat en de stevigheid hiervan.
En op dit moment is het slot van mijn voordeur ook kapot/geblokkeerd, waarbij mijn sleutel gewoon doldraait. Dit betreft nog een oud slot waarbij een klassieke oude lange sleutel wordt gebruikt. Het immokantoor beweert hier ook dat dit ten laste van de huurder is, ook al heb ik dit reeds op internet opgezocht, waar het tegendeel wordt gezegt.
Maar dit terzijde, nu is mijn vraag of ik op basis van het vocht en de afgekeurde boiler, eventueel het contract kan laten ontbinden op basis van nalatigheid in de reparaties en gezien dit geen veilige en gezonde situatie betreft? Of dien ik eerst nog aangetekende brieven te sturen naar de verhuurder of het immokantoor om hen nogmaals op de mankementen te wijzen en nadien stappen te ondernemen?
Mvg,
Kenny
Ik woon sinds 1/10/2012 in een gelijkvloersappartement. De verhuurder maakt gebruik van een immokantoor om zijn eigendommen te behartigen.
Tijdens de plaatsbeschrijving heb ik verschillende mankementen aangehaald, zoals een geblokkeerde schuifdeur en stukken parket waarvan het hout op breken staat of reeds gebroken is. Wanneer ik daar het immokantoor over contacteer, antwoorden zij telkens dat dit niet dringend is.
Ik heb mij hiervoor al reeds bij neergelegd. Echter heb ik in het begin reeds vastgesteld dat ik over vochtige muren beschik in de slaapkamer. De vorige huurder had mij hierop attent gemaakt dat er reeds een verzekeringskwestie aan de gang was, waarbij een rot dak van de buren hiervan de oorzaak zou zijn. Mijn bovenburen zouden ook over vochtige muren beschikken. Dit kan je ook duidelijk zien omdat er stukken van de muur losbrokkelen. Hiervoor heb ik al verschillende keren het immokantoor gecontacteerd. Deze wisten aanvankelijk zelfs niets van een verzekeringsdossier, en na enkele weken stelden ze mij, nadat ik uiteraard hen heb gecontacteerd, mij in kennis dat ze bij de verzekering een nieuw dossier hebben laten lopen.
Ondertussen zijn we weeral 6 maanden verder en is er nog geen bal veranderd.
Het 2de probleem dat zich plaatsvind is dat de gasboiler voor warm water die zich in de badkamer bevind. Deze is tijdens de winter afgekeurd, omdat deze niet voldoet aan de nodige veiligheidsnormen. Nadat ik ze telefonisch hiervan in kennis heb gesteld hebben ze iemand komen laten kijken die mij in kennis stelde dat de enigste oplossing een gat in de muur was voor ventilatie. Hiervan heb ik het immokantoor ook telefonisch van in kennis gesteld. Daar vertellen ze mij dat dit niet kan en dat het wettelijk wel in orde is. Verder zijn er nog een aantal gebreken zoals de rolluiken die nog voor de intrek al kapot waren (staat ook in de plaatsbeschrijving).
Een 3de, mss niet zon drastisch probleem betreft het loskomen van stukken bakstenen in de kelder, deze afkomstig van het plafond aldaar. Ik vermoed dat dit t.h.v. het achterkant van de vloer van mijn terras betreft. Ik heb hier echter geen verstand van al wekt het toch mijn ongerustheid inzake de staat en de stevigheid hiervan.
En op dit moment is het slot van mijn voordeur ook kapot/geblokkeerd, waarbij mijn sleutel gewoon doldraait. Dit betreft nog een oud slot waarbij een klassieke oude lange sleutel wordt gebruikt. Het immokantoor beweert hier ook dat dit ten laste van de huurder is, ook al heb ik dit reeds op internet opgezocht, waar het tegendeel wordt gezegt.
Maar dit terzijde, nu is mijn vraag of ik op basis van het vocht en de afgekeurde boiler, eventueel het contract kan laten ontbinden op basis van nalatigheid in de reparaties en gezien dit geen veilige en gezonde situatie betreft? Of dien ik eerst nog aangetekende brieven te sturen naar de verhuurder of het immokantoor om hen nogmaals op de mankementen te wijzen en nadien stappen te ondernemen?
Mvg,
Kenny