hallo iedereen, ik had graag jullie advies gekregen wat ik kan doen aan het volgde: ik verhuur een woning en een tijdje geleden heeft mijn huurder mij een email gestuurd met de vraag of ze de bestaande zonwering mochten verwijderen en een nieuwe geautomatiseerde zonwering mochten plaatsen, die ze hadden van hun vorige woning. Ik heb hiervoor geen toestemming gegeven en heb nu recent moeten vaststellen dat ze dit weldegelijk gedaan hebben desondanks het feit dat ik hen geen toestemming gegeven heb. Mijn zonwering hebben ze in de garage gelegd zonder enige bescherming en die kan dus nu kromtrekken en beschimmelen en roesten.
Aangezien ik geen ervaring heb met het verhuren van een woning zou ik graag willen weten wat ik kan doen, kan ik schadevergoeding vragen voor mijn zonwering?; aangezien ze gehandeld hebben zonder mijn toestemming is dit een inbreuk op het huurcontract waarin duidelijk staat dat ze niks mogen veranderen zonder mijn toestemming; iemand een idee wat de opties zijn om deze zaak aan te pakken? Bijvoorbeeld als ze ooit beslissen te verhuizen, kunnen ze dan zomaar die zonwering terug wegnemen en mijn immiddels beschadigde zonwering terug hangen?
bedankt voor de suggesties !