Onaangekondigde werken in de tuin

FreelancerIT
Topic Starter

Onaangekondigde werken in de tuin

#1 , 14 mei 2013 11:32

Ik huur sinds een paar jaar een appartement. Dit appartement is gelegen op de gelijkvloers, en heeft een tuin. Beiden staan vermeld in het huurcontract en staan daardoor op mijn naam.

Deze morgend stonden er onverwacht werkmensen in de tuin. Bij navragen bleken deze te zijn gestuurd door de huisbaas, voor het uitvoeren van werken op het dak. Vanuit onze tuin was dit het eenvoudigste.

Wij wisten alleen van niets, de enige reactie van de huisbaas was het vragen aan de werklui om van het verhoogde gedeelte van de tuin af te blijven, voor hem was daarmee blijkbaar de kous af.

Kan dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2013 12:04

U huurt een appartement met tuin. Wettelijk zijn uw woning en zijn aanhorigheden dus de tuin en alles wat daar in staat onschendbaar.
De huisbaas en dus ook zijn ' aangestelden ' mogen net zoals de rest daar maar binnenkomen mits uw toestemming.
Geen voorafgaandelijke toestemming geen toestemming.

Het enigste wat zou kunnen is dat het dringend en onmiddellijke tussenkomst vereist was om die werken uit te voeren.
Maar ik vermoed dat het dan de brandweer zal zijn die de dringende werken zou uitvoeren.

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 14 mei 2013 12:43

Zoals ik al dacht Franciscus, maar waar komt die redenering van het verhoog dan?

Nu is het wel zo dat alle appartementen daar een terras hebben, en het verhoog bij ons heeft dezelfde grootte en vorm van de terassen boven ons. Zou het daarmee iets te maken hebben?

Reclame

Terug naar “Huren”