stopzetten niet geregistreerde huurwoning

filiep
Topic Starter

stopzetten niet geregistreerde huurwoning

#1 , 02 mei 2013 18:07

Hallo ik heb een vraagje.

Mijn huis werd verhuurd en het contract is niet geregistreerd. Dus de huurder kan weg zonder vergoeding en zonder opzegtermijn. Maar wanneer kan hij de stopzetting vragen? Dit moet toch gebeuren voor het begin van de maand? Hoe kan je anders de huur regelen?

De huurders zijn vertrokken, hebben de sleutels aangetekend opgestuurd en zeggen dat daarmee alles afgehandeld is. Er is geen plaatsbeschrijf geweest want er is wel degelijk schade. Er staan nog meubels van hen die weg moeten en ze niet mee willen nemen.

Ik dacht dat als ze vb 1mei willen vertrekken ze dit voor 1 mei aangetekend moeten laten weten en niet na 1mei. Als ze dit na 1 mei doen dan moeten ze toch nog de maand mei huur betalen?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 02 mei 2013 18:49

Opzeg lijkt mij niet volledig geldig, is er een ingaande plaatsbeschrijving?
Laatst gewijzigd door Fore op 02 mei 2013 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki

#3 , 02 mei 2013 19:48

Opzeg dient gegeven voor vertrek, niet erna. Bij niet-geregistreerd kan men wel zelf de startdatum en duur betalen, dus is het perfect mogelijk om morgen opzeg te geven, met startdatum overmorgen, en termijn 1 dag (dus feitelijk vertrek dag na overmorgen). Dus opzeg is niet geldig, maar denk niet dat er veel uit te halen is.

Reclame

Vandebos

#4 , 02 mei 2013 21:59

De huurders kunnen bv op 14 mei opzeggen voor de 15de mei. Maar de opzeg dient inderdaad geldig en tijdig (voor het verlaten van het pand gegeven te worden.)

Niet registratie ontslaat hen niet van hun plicht het pand in dezelfde staat achter te laten als deze waarin ze het betrokken.

Ik zou beginnen met:

- het slot van de woning te veranderen
- hen aangetekend op hun nieuwe adres in gebreke te stellen.

Terug naar “Huren”