huisbaas licht familie in

linda.e@telenet.be
Topic Starter

huisbaas licht familie in

#1 , 15 apr 2013 11:25

hallo

graag had ik geweten of mijn huisbaas zomaar familie mag inlichten als ik 10 dagen te laat ben met de huishuur

volgens mij is dit schending op privacy en wat kan ik daar aan doen

er is enkel maar 2x 10dagen te laat betaald geweest van huishuur,dus geen huurachterstand

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2013 11:47

Had uw huisbaas de intentie op uw privacy op die manier te schenden? Ik bedoel hiermee: uw verhaal is zo vaag dat er vanalles kan gebeurd zijn. Bijvoorbeeld:

1. Uw huisbaas kent uw familie zeer goed, ziet hen dikwijls (en u niet) en merkt dat u al een week te laat bent met de huur. Dus uw huisbaas zegt tegen uw familie: "Zeg, by the way, is Linda toevallig in verlof of zo?" "Heu, geen idee, waarom?" "Niets speciaals, ze is wat laat met het betalen van de huur, vandaar dat ik dacht dat ze misschien in verlof was."

Andere mogelijkheid:

2. Uw huisbaas kent uw familie helemaal niet, en u bent te laat met het betalen van de huur. Uw huisbaas zoekt op wie uw familie is, belt hen op en zegt: "Dag mevrouw / mijnheer X. Ik ben de huisbaas van Linda en wil jullie even meedelen dat ze haar huur te laat betaalt heeft deze maand. Goedenavond nog!"

Zie je het verschil tussen beide situaties? In het eerste geval zal je van slechte wil moeten zijn om echt van moedwillige schending van de privacy te spreken. In het tweede geval, echter... (... is uw huisbaas een halve psychopaat, maar kom).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”