HUURCONTRACT ONDERTEKEND

snack
Topic Starter
Berichten: 60

HUURCONTRACT ONDERTEKEND

#1 , 12 apr 2013 23:50

Beste,

Mijn neef huurt al een tijdje een studio, maar nu blijkt dat er in het huurcontract staat, dat elke dag dat hij te laat is met het betalen van de huur, 2 euro van zijn waarborg weg neemt!! Kan dit?

En ook staat er in het contract dat wanneer hij geen huur meer betaald dat de verhuurder recht heeft om de voordeur weg te halen?

Kan dit wel?

Dit heb ik nog nooit gehoord.
Gelukkig betaalt hij goed op tijd, maar ben nieuwsgierig naar dit contract!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 13 apr 2013 09:56

Beste,

Mijn neef huurt al een tijdje een studio, maar nu blijkt dat er in het huurcontract staat, dat elke dag dat hij te laat is met het betalen van de huur, 2 euro van zijn waarborg weg neemt!! Kan dit?

En ook staat er in het contract dat wanneer hij geen huur meer betaald dat de verhuurder recht heeft om de voordeur weg te halen?

Kan dit wel?

Dit heb ik nog nooit gehoord.
Gelukkig betaalt hij goed op tijd, maar ben nieuwsgierig naar dit contract!
1. Te gek voor woorden. De waarborg dient alleen om schade aan de woning te betalen.

2. Nog véél gekker. Als de eigenaar de deur nog maar opent is het huisvredebreuk met gebruik van valse sleutel. Dit kan uiteraard helemaal niet. Hopelijk staat er nergens in het contract dat bij huurachterstand van meer dan een maand, de verhuurder het recht heeft om door elke knieschijf van de huurder twee 9 mm-kogels te schieten. PS : dat mag ook niet. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

snack
Topic Starter
Berichten: 60

#3 , 13 apr 2013 18:54

Wahahahaaha dacht het ook al!!!!
Raaaaaaar

Reclame

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 apr 2013 21:10

sommige verhuurders denken dat ze alles mogen en kunnen als het op papier staat . . .


de mijne is er helaas ook zo ene :(

Terug naar “Huren”