Uw huur is aangevangen op 01.09.2011. Het eerste jaar huren neem een einde op 31.08.2012, en het 2de jaar op 31.08.2013. Je hebt dus 2 volle jaren gehuurd, en moet dus 1 maand verbrekingsvergoeding betalen. Als je pas op 01.09.2013 zou willen vertrekken is het 3de jaar huur begonnen.. Ik zou eruit willen tegen 1 september 2013, dus ik zal mijn opzegbrief versturen in mei = start opzeg 1 juni 2013, eindigend op 1 september 2013.
!
Ogenblikje. 'Artikel 14: Ontbinding' In geval deze huurovereenkomst wordt ontbonden door fout van de huurder, moet de huurder als wederverhuringvergoeding een som betalen dat gelijk is aan drie maanden huur'....Nietige clausule. De huurwet heeft hier voorrang, en deze bepaalt dat de schadevergoeding voor vertrek in het 2e jaar 2 maand is, in het 3e jaar 1maand is, en vertrek daarna zonder schadevergoeding.
Kan enkel door een vrederechter, en deze bepaalt ook meteen wat de huurder dan nog aan de verhuurder moet. Dus ook dan niet van toepassing.lees ik als een beding dat bij ontbinding door wanprestatie van de huurder voorziet in een wederverhuringsvergoeding van drie maand huur, en niet gewoon bij een opzeg.
klopt.Kan enkel door een vrederechter, en deze bepaalt ook meteen wat de huurder dan nog aan de verhuurder moet. Dus ook dan niet van toepassing.lees ik als een beding dat bij ontbinding door wanprestatie van de huurder voorziet in een wederverhuringsvergoeding van drie maand huur, en niet gewoon bij een opzeg.