Verhuurder dreigt met uitzetting.

guniemisie01
Topic Starter

Verhuurder dreigt met uitzetting.

#1 , 01 apr 2013 05:25

Ik heb een huurcontract afgesloten met mijn huurbaas in julie 2011.We hadden afgesproken dat ik in de apartement gaat wonen met me echtgenote en kinderen.Ik heb alleen de huurcontract getekend.Ikkreeg plotseling een brief van een advocaat van mijn huurder dat ik naar de vrederechter moet verschijnen . in de bijlage las ik een verzoekschrift waar is aangegven dat ik alleen de contract heb getekend en nu dan vrouw en kinderen in de appartemnt ook woont.dat de buren veel overlast krijf van lawaai zowel in de dag als snachts . dat mijn gordijn niet voldoet aan de standaard van het gebouw???. Ik was zo geschrokken omdat wij zo voorzichtig leven dat niemand last van ons krijen en wij zoveel mogelijk proberen aan te passen doordat wij alleen kinderen hebbn in het gebouw en de rest van de mensen echtparen en alleenstaanden zijn.
I
Er wordt verzocht de huurcontract te beindigen per direct op kosten van mij en ik 3 maanden huurschade moet betalen plus overige kosten.

Ik ben zo geschrokken dat niet weet wat ik moet doen. Kan een contract van negen jaar zomaar beindihen zonser vooraf het probleem aan mij te informeren ? en kan ik dan zomaar op straat gooienmet me kinderen omdat ze niet in de huurcontract vermed zijn?Verzoeke mij een paar tips te geven wat ik kan doen en wat mij te wachten staan
Alvast bedankt

GM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 apr 2013 10:27

Gaat het om een verschijnen voor de vrederechter middels artikel 735 of 1344?

U heeft de huur steeds volledig en stipt betaald?

Heeft de verhuurder geen schriftelijke verwittiging voorafgaand aan de dagvaarding verzonden? (Diens advocaat ook niet?)

Is er geen sprake van overbewoning van het gehuurde pand? (Hoe groot is de woning, aantal slaapkamers, ...)

Wettelijk heeft de verhuurder niets te zeggen aan de samenstelling van uw gezin. Enkel overbewoning kan hij aanhalen om eventueel het contract te laten verbreken.

Wat betreft het gordijn; u dient het reglement van mede-eigendom te volgen wat betreft de regels van uitzicht. Heeft u bij het huurcontract hier een kopie van ontvangen? Heeft voor ontvangst hiervan getekend? Hangt er in de gang een kopie hiervan uit?

Burengerucht: zijn er pv's door politie, vaststellingen, burenruzies?

Schrijf in ieder geval vandaag nog een briefje naar de advocaat (aangetekend) waarbij u deze vriendelijk verzoekt conform de wetgeving u de stukken te bezorgen op basis waarvan zij hun beweringen staven.

Reclame

Terug naar “Huren”