Hoe kies ik een geschikte huurder

Verhuurder2
Topic Starter

Hoe kies ik een geschikte huurder

#1 , 15 mar 2013 15:12

Dag,

Ik zit met een probleem. Ik heb een appartement te huur in Genk. Dit is een mooi appartement waar ik hard aan gewerkt heb.
Ik zou hierdoor ook graag zelf kiezen wie er op dit appartement komt te wonen. Tot nu toe zijn er aantal kandidaat huurders van allochtone afkomst, ik ben bang dat zij het huis niet goed gaan onderhouden. Bovendien zijn er aantal die slecht Nederlands praten, waardoor de communicatie slecht zou verlopen.

Heb ik dan zelf niet het recht om te kiezen wie er in mijn eigen appartement woont?

Groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2013 16:08

Best niet meer met een "Te Huur"affiche werken of een annonce in een plaatselijk blad.
Gebruik IMMOWEB. Kandidaat huurders sturen u een mail, en via mailadres en/of uitgescheven aanvraag kan je al een aantal kandidaten eliminerend.

Jef 007

#3 , 15 mar 2013 19:52

wel oppassen dat ge niet de racistische toer opgaat

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2013 20:01

Doe ik ook niet, want de huidige huurder in het betreffende appartement is een Brasiliaan met echtgenote.
Doktoreerd hier aan de KU Leuven.

Vandebos

#5 , 15 mar 2013 20:03

Verhuren via een kantoor. Zeker als beginnend verhuurder. Wel oppassen, niet alle kantoren zijn even koosjer...

Leg je oor eens te luisteren bij andere verhuurders in het gebouw wat hun ervaring betreft bij verhuur.

Wat betreft al of niet Nederlands machtige allochtonen, ze behoren tot mijn beste én slechtste huurders.

Terug naar “Huren”