Beste forumleden,
Op 01/04/2012 werd ons huurcontract opgezegd, na controle door het immokantoor werd de plaatsbeschrijving goed bevonden en onze waarborg terug gestort.
In het huurcontract werd een clausule opgenomen dat bij het verlaten van het pand de aalput op onze kosten diende geleegd te worden. Wij waren dit echter vergeten en er is dus nooit een lediging gebeurt. Noch de immo, noch de toenmalige eigenaar hebben daar ooit iets van gezegd. Er werd ons enkel een reinigingsattest van de boiler gevraagd en overhandigt.
Ondertussen is deze woning na enkele maanden leegstand verkocht en de nieuwe eigenaar probeert de factuur voor lediging van de aalput nu door ons te laten betalen. Hij gebruikt als argument dat wij daar contractueel toe verplicht waren.
Kan hij die betaling eisen, aangezien ik met hem geen enkele contractuele verplichting ben aangegaan? Was het niet aan de toenmalige eigenaar of immo om hiervan de uitvoering te eisen? En kan hij eventueel via de vorige eigenaar die betaling nog eisen, hoewel mijn contract op 01/04 afliep? Bovendien is het bijna één jaar geleden dat wij de woning hebben verlaten, van een redelijke termijn is er volgens mij ook geen sprake. Graag jullie mening..