Vervanging kapotte koelkast

JanVates
Topic Starter

Vervanging kapotte koelkast

#1 , 11 mar 2013 14:38

De koelkast is stuk en de sociale verhuurmaatschappij wil die laten vervangen. Dat loopt al een week of 4. Echter, nu laten ze me weten dat de eigenaar eerst zelf wil komen kijken. Moet ik dit toelaten? Ik heb immers geen contract met hem.

Thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 11 mar 2013 19:48

Vermoedelijk verhuurt de eigenaar zijn woning aan de sociale huisvestingsmaatschappij.

Waarom zou je dit weigeren?
Laat hem komen kijken dan ziet hij zelf dat ze kapot is en zal je vlug een nieuwe hebben.

JanVates
Topic Starter

#3 , 11 mar 2013 19:50

Nou, weigeren ga ik het niet, al is het niet om vrolijk van te worden want het is allemaal vertraging. De vraag is eigenlijk: mag hij dat doen, ja of nee.

Reclame

krisje1973

#4 , 11 mar 2013 20:02

Hij mag dat zeker.

Het is tenslotte zijn eigendom en hij zal die koelkast moeten betalen.

Je kan weigeren maar dan zal het nog langer duren.
Als hij zelf komt kijken, en liefst zo vlug mogelijk, kan je met hem praten en wie weet kan je zelf één gaan kopen op zijn kosten.

JanVates
Topic Starter

#5 , 11 mar 2013 20:08

Denk ik niet want ik kreeg al te horen dat het een goedkopere zou worden voor dit akkefietje. De eigenaar is trouwens een immobiliënkantoor die eigenlijk uitsluitend verkoop doet. De enige uitzondering zijn wij in dit gebouw, de laatste andere huurders op hetzelfde plein, en boven zijn kantoor, zijn eruit gezet om luxe appartementen te maken.

Dus het mag. Klaar.

Terug naar “Huren”