Wij hadden een appartement gehuurd in Aalst, voor een periode van 4 maand. Aangezien mijn zwangerschap besloten een huis te huren want het kleintje zou voor te veel lawaai gezorgt hebben in het appartementsgebouw.
De verhuurde meldde ons dat we een andere huurder moesten zoeken, en als we iemand hadden we alles terug kregen en dat we geen schade moesten betalen.
We hadden een nieuwe huurder gevonden en de verhuurder was akkoord. Nu volgt het probleem: de waarborg!
De verhuurder wil onze waarborg niet terug geven, hij besliste voor ons dat we op 1 maart de sleutels moesten afgeven aan de nieuwe huurders en de verhuurder deed niet eens een plaatsbeschrijving. Na enkele keren bellen deze week naar de verhuurder nam hij vandaag eindelijk op. Hij wil onze waarborg niet terug geven, hij zei dat alles daar nog vuil lag (terwijl ik samen met mijn moeder alles heb opgekuist), hij wil ook ons contract niet afsluiten en dat op de nieuwe huurders zetten, voor dat hij de telefoon afsmeet zei hij dat hij een advocaat ging nemen en ervoor ging zorgen dat we 6 maanden extra moesten betalen.
Kan iemand ons zeggen wat wij moeten doen? We zijn ten einde raad..
Bedankt!