aanvaarden sleutel en verbrekingsvergoeding

anakintjc
Topic Starter

aanvaarden sleutel en verbrekingsvergoeding

#1 , 27 feb 2013 11:18

Beste,

Ik zal even kort de situatie schetsen: huurder zegt op tijdens tweede jaar en is dus feitelijk een opzegtermijn van 3 maanden en 2 maanden verbrekingsvergoeding verschuldigd.

Huurder staat echter 2 maanden huur achter en er is een nieuwe huurder voor handen (verhuurder gaat akkoord met stopzetting opzegtermijn indien het ondertussen verhuurd kan worden).

De huurder is niet geneigd om verbrekingsvergoeding te betalen. Mag ik de sleutel dan al in ontvangst nemen of verlies ik dan mijn verbrekingsvergoeding (omwille van nieuwe huurder)?

Hoe pak ik dit het best aan?

edit: Ik veronderstel dat hij toch geen brief gaat ondertekenen waarin staat dat ik de sleutel aanvaard onder voorbehoud van betaling van verbrekingsvergoeding...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 feb 2013 12:23

Indien hij weigert de sleutels onder voorbehoud van betaling van de schadevergoeding te overhandigen zal u hem de dag zelf aangetekend in gebreke dienen te stellen en de nieuwe huurder, indien deze hierdoor niet het pand kan betrekken, adviseren hetzelfde te doen om hem vervolgens voor de vrederechter te dagen.

Reclame

Terug naar “Huren”