Nieuw huurcontract verbreken?

Marcooo
Topic Starter

Nieuw huurcontract verbreken?

#1 , 15 feb 2013 14:58

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Het zit namelijk zo, we hebben een contract getekend voor een nieuwbouw appartement dat vandaag 15 Februari klaar zou zijn om in te trekken. Nu blijkt dat het app nog niet klaar is, en er toch nog een dikke week, of zelfs meer, werk aan is.

Kan ik het huurcontract dan zomaar verbreken zonder enige kosten?
Het gaat mij vooral om het feit dat de verhuurder loze beloftes heeft gemaakt ivm het verven van het app en ik door allerhande omstandigheden mijn vertrouwen een beetje kwijt ben in hem.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2013 16:32

Getekend is getekend, en je zal dus moeten verhuizen naar dit appartement. en vertraging van de werken van AMPER 1 week of zelfs 2, is zeker geen reden tot verbreking.
Mits het betalen van de nodige schadevergoedingen en verbrekingsvergoedingen (indei voorzien in de huurovereenkomst) kan je steeds minnelijk met de verhuurder verbreken. Je zal hem dat echter moeten vragen.

Marcooo
Topic Starter

#3 , 15 feb 2013 22:31

Mijn immo kantoor heeft contact gehad met hun advocaat en blijkbaar kan ik hem wel ingebreke stellen omdat er effectief stond dat ik er de 15e in kon.
Ik moest asap een papier opsturen naar hem dat ik hem in gebreke stel en een attest van ontbinding aanvragen.

De vraag is echter waar vind ik zulke dingen?

Reclame

sloeberken

#4 , 15 feb 2013 23:00

Een huurcontract verbreken kan enkel in onderling overleg of via vrederechter, een attest van ontbinding !!!!!!! zou het niet een arrest van onbinding zij via de vrederechter
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#5 , 15 feb 2013 23:05

Enige attest van ontbinding dat ik ken is voor een huwelijk of samenwoning...

freelance

#6 , 15 feb 2013 23:53

Art. 1719. De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht :
1§ Het verhuurde goed aan de huurder te leveren;
2§ Dat goed in zodanige staat te onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het verhuurd is;
3§ De huurder het rustig genot daarvan te doen hebben zolang de duur duurt.

U dient de verhuurder schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen , indien u een contract zou hebben die ingaat op 15 dezer.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”