plaatsbeschrijf

Evelyn g
Topic Starter

plaatsbeschrijf

#1 , 13 feb 2013 14:45

Beste

Wij huren een appartement via een immo kantoor. Nu willen wij van het eerste verdiep naar het gelijkvloers verhuizen.
We moeten terug plaatsbeschrijving betalen wat logisch is maar dit is 500 euro (deel van de huurder). We hebben dit bij ons appartement nu ook moeten betalen.
Ik heb al enkele prijzen gehoord van een plaatsbeschrijving maar nooit zoveel als het onze.

Kan een immo kantoor zo hoge prijzen vragen?
Uit het contract blijkt dat dit de helft is dus dat zou willen zeggen dat de huisbaas zelf ook 500 euro betaald dus dat een plaatsbeschrijving en administratieve kosten op 1000 euro komen.
Kan dit?

mvg
Evelyn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2013 16:39

Lijkt me redelijk duur te zijn. Een normale PB kost om en nabij de 200 à 300 € (te delen door 2)
Uit hoeveel blz bestaat uw huidige PB? Zijn er foto's bij?
De immo zal er waarschijnlijk zelf niet zoveel tijd aan hebben besteed, gezien ze gewoonlijk de oude PB van de vorige huurder nemen, die in hun PC zit, en passen hier en daar wat aan om in overeenstemming te zijn met de huidige toestand.
Ben je zeker dat de eigenaar ook 500€ betaald? En ik meen ook dat de administratieve kostern volldig tlv de verhuurder vallen, die de iMMO de opdracht heeft gegeven om te verhuren.

Reclame

Terug naar “Huren”