Wij huren momenteel een appartement dat intussen te koop staat. Met de eigenaars hebben wij een afspraak gemaakt dat wij hen elke zaterdag toelaten om mensen het appartement te laten bezichtigen. Natuurlijk neemt dat niet weg dat andere dagen ook mogelijk zouden zijn. Vandaag belt de huisbaas plots dat er iemand per se vandaag zou willen komen want hij kan niet voor de rest van de week. Ik was nog aan het slapen dus kon ik niet oppakken.
Bij het 2e voice mailbericht, zei hij plots dat hij sowieso met die mensen zou langskomen, want hij heeft de sleutel. Ik heb hem daarna teruggebeld en gezegd dat vandaag écht niet past en dat ik wil dat hij eender welke dag kiest behalve vandaag. Maar daar had hij geen oren naar en zei dat hij als eigenaar het recht heeft om mensen het appartement te laten bezichtigen zonder mijn toelating, zolang hij mij heeft verwittigd.
Dit kan toch niet? Dat betekent dat hij op elk moment hier kan komen binnenvallen, zolang hij op voorhand mij heeft verwittigd? Is dit geen huisvredebreuk? Ik moet toch ook toestemming geven, niet?