ontbinding huurcontract door verhuurder

chanty
Topic Starter

ontbinding huurcontract door verhuurder

#1 , 02 mei 2007 09:25

ik huur een huis waar nu na een jaar blijkt dat er overal opkruipent vocht is en ik veel schade heb, muren schuren overal ik heb schimmel plekken, en ook hebben wij allemaal bronchites vastgesteld door huisarts.
Mijn vader had longemfyseem en is afgelopen augsutus overleden aan een infectie aan zijn lonegn, nu wij de huurbaas aangeteknd op de hoogte hadden gesteld van alle gebreken heeft zij weinig ondernomen om iets tedoen, en nu heeft ze osn voor het gerecht gedaagt omdat ze ht contract wil laten ontbinden omdat wij het huis zwaar verwaarlozen?? ook vind zij het niet goed dat wij 5 honden hebben en daar valt ze over, maar in het contract staat dat huisdieren zijn toegelaten.
We hebben in de kruipruimte een pomp staan om al het water weg tepompen, dit melkde zij ons pas nadat we de waarborg betaald hadden en op de bank staond, we moetsen die pomp een keer in de 14 dagen laten draaien hetgeen wij hebben gedaan, maar nu stelt zij dat wij de pomp nooit hebben laten draaien en dat alles onze schuld is.
Boven kunnen we niet dochen omdat daar de afvoer zo onprofesioneel gemaakt is dat al het water via de elektrciteis leidingen naar beneden komt nu is er een maand terug iemand geweest om dit tenmaken echter is dit niet gebeurt en zitten we nu al bijna een maand zonder afvoer.
ook blijken deuren niet open tekunnen omdat ze op de vloer aanlopen, of de buiten duer vertoont een kier van 1 centoimeter aaan de onderkant waardoor er veel tocht binnen komt, de ramen zijn afgeplkt met tape zodat het regen water niet al tereg naar binnen loopt en ook de lektriciteitskast is afgeplakt zodat het water van het bovenbad niet de kast in kan lopen, helaas ontdekken wij nu pas na een jaar deze gebreken, waarvan wij haar wel direct op de hoogte hebben gesteld aangetekend, maar nu daagt ze ons voor het verdegerecht, heb ik een reden om bang tezijn of sta ik in mijn recht, want ik zou niet weten wat ik in dit huis zwaar verwaarloos.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 04 mei 2007 08:48

De veiligheid impliceert onder meer dat de toegangsdeuren zijn voorzien van geschikte sloten,dat de W.C's net en afgezonderd zijn en dat het elektriciteitsnet beantwoordt aan het reglement. De vereiste gezondheid houdt in dat de vochtigheidsgraad in de kamers redelijk is,dat de kelders net,niet overvol en droog zijn,terwijl de bewoonbaarheid slaat op elementaire voorwaarden zoals hygi?ne,netheid van de plaatsen,afwezigheid van infiltratie,bruikbaarheid van de vensters,verluchting van de lokalen,voldoende aanwezigheid van tappunten voor drinkwater en het voorhanden zijn van energiebronnen met het nodige vermogen voor een elementair comfort. De eigenaar kan onder verbeurte van een dwangsom worden gedwongen tot uitvoering van de nodige werken opdat aan die vereisten zou zijn voldaan. De vrederechter kan bovendien de huurprijs bepalen in verhouding tot het genot van de huurder(Vred.Charleroi 13 januari 1994,J.L.M.B. 1995,630).

De elementaire vereisten van veiligheid,hygi?ne en bewoonbaarheid zijn beschikkingen van openbare orde.Een woning die daar niet aan voldoet wordt onttrokken aan de handel en kan niet het voorwerp uitmaken van een huurovereenkomst(art.6 en 1128 B.W.).Mocht zodanige woning toch verhuurd worden,dan is de overeenkomst nietig(art.1131 en 1133 B.W.) (Vred.Gr?ce-Hollogne 11 juli 2000,Echos log. 2000,123,noot THOLOME,L.).

Reclame

Terug naar “Huren”