Hoi,
Ik heb op 1 Augustus mijn appartement verlaten. Bij mijn vertrek zijn we akkoord gegaan met een extra bedrag voor de schade. Dit bedrag was zeer hoog voor hetgeen er eigenlijk gaande was. 175 euro vroegen ze om nogmaals 4 uur te kuisen (wat reeds gedaan was), een tapijtje in de badkamer dat verdwenen was (we hadden het vervangen aangezien het beschimmeld was) en een overlaken dat precies verdwenen was. Ik heb er zeker van dat dit geen 175 euro kost maar omwille van een snelle afhandeling ben ik hiermee akkoord gegaan. Ik heb hiervoor een kopij ondertekend door beide partijen.
Ondertussen zijn we bijna februari en is dwe waarborg nog steeds niet vrijgegeven. De verhuurder stelt telkens dat hij nog wil wachten op de afrekening van de gemeenschappelijke lasten (staat ook als extra bij de kopij van de 175 euro dat dit geen rekening houdt met de gemeenschappelijke lasten). Echter waar deze ons eerst in November gingen bezorgt worden, kan de verhuurder me nu geen datum meer voorschotelen.
Wij hebben iedere maand correct op tijd het gevraagde bedrag betaald. Ik vermoed dat de verhuurder me gewoon wil pesten omwille van het feit dat ik vertrokken was tijdens het opmaken van de inventaris bij mijn vertrek. Ik had dit reeds aangegeven dat ik op de voorgestelde datum ten laatste om 11 uur moest beschikken maar dat mijn vriendin - die er ook woonde - aanwezig ging zijn. De verhuurder had me toen gezegd dat mijn vertrek niet wettelijk was en dat ik dat maar moest geweten hebben door aanvankelijk aanwezig te zijn op de voor hem voorgestelde datum. Gezien ik reeds andere afspraken had, ben ik toen toch gewoon vertrokken.
Ik heb vernomen via de bank dat ik enkel maar een vrijgeving kan bekomen via de griffie van de vrederechter gezien de eigenaar ook met een gedeelde vrijstelling niet akkoord ging. Nu vraag ik me af, hoe snel kan dit gaan? Moet ik eerst nog aangetekende brieven sturen of is de mailwisseling die we hadden reeds voldoende? Moet ik dit doen via de griffie van mijn domicilie of via deze van de woonplaats die we huurden?
Alvast van harte bedankt.
Bollywood