gevolgen niet betalen van opzegvergoeding?

MarcellaH
Topic Starter

gevolgen niet betalen van opzegvergoeding?

#1 , 29 jan 2013 21:40

Hallo,

Mijn vriend en ik huren een studentenverblijf bestaande uit 1 kleine living, een slaapkamer , een badkamer en een gedeelde keuken met verhuurster...
Ik studeer nog maar mijn vriend (die werkt) mocht ook ook huren, mits een verhoging van de huur...
Het contract ziet er zo uit [b]http://brik.be/sites/default/files/H ... L.pdf [/b]
Het gaat dus om een contract van bepaalde duur van een jaar.

Het contract is waarschijnlijk al geregistreerd,Brik, de huisvestigingsdienst voor Vlaamse studenten in Brussel, zal dat wel gedaan hebben...

Nu hebben wij het contract opgezegd omdat het hier achteraf gezien toch te klein is, en het samenwonen met de mevrouw niet vlot verloopt (geen privacy, en altijd bemoeienis). We hebben haar op de hoogte gebracht van deze beslissing gebracht en ze zei direct dat we haar 2 of 3 maanden schadevergoeding moeten betalen. 2 indien we een nieuwe huurder vinden en 3 als het niet zo is. Ze heeft al gezegd dat ze eventueel een afbetaalplan zou aanvaarden van 300 euro per maand ...

Nu vroegen we ons wat er eigenlijk kan gebeuren als we deze schadevergoeding niet betalen? Moet dat ECHT? Komt het eerst tot een verzoeningsprocedure? En dan een dagvaarding? En dan een gerechtelijke procedure? Of kan ze direct overgaan tot een dagvaarding met een deurwaarder? En wat zijn de gevolgen (ik heb op internet al gekeken, maar er zijn daar zoveel antwoorden op als er websites zijn).