Goederen achterlaten na verhuis?

Rakward
Topic Starter

Goederen achterlaten na verhuis?

#1 , 22 jan 2013 13:44

Weet iemand hoe het zit met het achterlaten van meubels als je als huurder een pand verlaat?

Staat hier iets over in de wet? Het gaat om een huurovereenkomst van 9 jaar voor een hoofdverblijfplaats, die ik heb opgezegd zonder opzegtermijn omdat het huurcontract niet geregistreerd is en er is ook nooit een plaatsbeschrijving gemaakt of dergelijke.

Reden is dat ik geen vervoer heb momenteel om grote stukken naar het containerpark te brengen en me er niet te veel zorgen om wil maken aangezien onze huisbaas ons nooit fantsoenlijk geholpen heeft(zie hier: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=43617" onclick="window.open(this.href);return false;)

Kan ik hier mee in de problemen komen? Normaal niet neem ik aan? Iemand een stukje tekst uit het wetboek dat ik kan nalezen erover?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 22 jan 2013 14:05

Als de stukken nog bruikbaar zijn kan u eventueel de kringloopwinkel opbellen. Zij komen dit gratis ophalen.

Rakward
Topic Starter

#3 , 22 jan 2013 14:14

Als de stukken nog bruikbaar zijn kan u eventueel de kringloopwinkel opbellen. Zij komen dit gratis ophalen.
Ik vrees van niet, daarvoor is er iets te fel beschadiging, daarmee dat we iets nieuw kopen ...

Reclame

VDG2

#4 , 22 jan 2013 15:22

Afhankelijk van uw gemeente kan je grofvuil ook laten ophalen. Je kan hiervoor kiezen uit voorafbepaalde data en je dient dit vooraf aan te vragen. Een en ander zal natuurlijk afhangen van het tijdsbestek waarin u het pand gaat verlaten. Als je nog een redelijke termijn hebt kan dit een oplossing zijn.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2013 15:48

Gezien er geen ingaande PB is opgemaakt, kan je altijd nog zeggen dat deze meubelstukken er al stonden bij inhuurname. Aan verhuurder dan te bewijzen dat dit niet zo was. :mrgreen:

Rakward
Topic Starter

#6 , 22 jan 2013 19:20

Gezien er geen ingaande PB is opgemaakt, kan je altijd nog zeggen dat deze meubelstukken er al stonden bij inhuurname. Aan verhuurder dan te bewijzen dat dit niet zo was. :mrgreen:
Zoals ik al dacht ja.
Afhankelijk van uw gemeente kan je grofvuil ook laten ophalen. Je kan hiervoor kiezen uit voorafbepaalde data en je dient dit vooraf aan te vragen. Een en ander zal natuurlijk afhangen van het tijdsbestek waarin u het pand gaat verlaten. Als je nog een redelijke termijn hebt kan dit een oplossing zijn.
Zaterdag is de verhuiswagen er al.

Bedankt voor de info iedereen.

Terug naar “Huren”