Huisbaas komt contract niet na

Kirdie
Topic Starter

Huisbaas komt contract niet na

#1 , 01 jan 2013 22:24

Beste ,

Mijn vriendin en ik huren dit huis nu al een jaartje , in het contract staat dat de huisbaas ging zorgen dat er in 2012 bepaalde zaken aan het huis in orde gebracht gingen worden.
Het huis ging gevoegd worden , in de wc beneden ging er een kleine lavabo komen en de trap ging vervangen/afgewerkt worden .

Nu zijn we ondertussen 2013 en dit is nog altijd niet gebeurt. De huisbaas had het huis van Februari 2012 ook terug te koop gezet waardoor wij denken dat hij die kosten niet meer gaat maken.

We hebben een 3/6/9 contract en zitten nu pas in het 2e jaar waardoor we voor een opzeg dus nog 2 maand huur zouden moeten betalen. Maar we zouden het huis willen opzeggen zonder die opzeg te moeten betalen omdat de huisbaas zijn contractuele verplichtingen niet nagekomen is.

Kan er iemand ons hier meer informatie over geven wat onze mogelijkheden zijn ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 jan 2013 22:35

Dat de huisbaas zijn verplichtingen niet nakomt, is onvoldoende reden om uw contract kosteloos op te zeggen. De werken zijn op zich ook te klein om van serieuze hinder te spreken.

Stuur hem eerst een AS waarin u wijst op het contract en zijn verplichtingen hierin. Dat u graag binnen de 14 dagen antwoord krijgt met daarin een gedetailleerde planning van de werken. Dat u anders genoodzaakt zult zijn om dit op zijn kosten voor de vrederechter zult brengen, waarbij u zowel een dwangsom zal eisen voor elke dag dat hij zijn verplichtingen niet nakomt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jan 2013 23:10

Niet vergeten de brief ook met de gewone post te verzenden en in beide brieven naar elkaar te verwijzen.

Reclame

Kirdie
Topic Starter

#4 , 02 jan 2013 18:48

Het is niet alleen dat de huisbaas zijn verplichtingen niet nakomt , maar het huis had ook geen EPC waarde die al een tijdje verplicht is bij verhuur van een huis (dacht ik toch ?) en de elektrische kast is niet gekeurd .

mava105

#5 , 02 jan 2013 20:08

, maar het huis had ook geen EPC waarde die al een tijdje verplicht is bij verhuur van een huis (dacht ik toch ?) en de elektrische kast is niet gekeurd .
Geen EPC aanwezig is geen geldige reden tot ontbinding van huurovereenkomst en een keuring van de elektrische installatie is zelfs helemaal niet nodig om te mogen verhuren.

Franciscus

#6 , 02 jan 2013 23:12

http://www.energiesparen.be/epcparticul ... ingsgebied" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”