schade van de huurder

marina1973
Topic Starter

schade van de huurder

#1 , 23 dec 2012 11:35

wij verhuren sedert een jaar een huis.
we hebben er allerlei werken in gedaan,nieuwe electriciteit,nieuwe radiatoren,volledig nieuwe badkamer en nieuwe garagepoort.
de vroegere poort was al met electriciteit maar nog zo'n hele oude en hebben er nu een moderne laten installeren.
Wat ons nu is opgevallen dat de huurder waarschijnlijk met zijn moto aan het de lijst van de garage heeft gehaperd.
Er is een deuk in de omlijsting.
Kunnen wij hem verplichten om dat direkt te herstellen daar ik denk als we wachten tot hij vertrekt binnen x aantal jaar hij misschien zou zeggen dat het zo was.
Ik heb wel foto's genomen van de beschadigde lijst kan ik dat dan gebruiken?
ik heb de persoon verwittigd maar hij weet blijkbaar van niks.Hij zou eens kijken.
ik vind het al niet juist dat hij ons niet verwittigd heeft,als er gebreken waren van ons tewege nam hij direkt contact op,wat we ook gezegd hebben dat hij moest doen,
en lieten het direkt herstellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 23 dec 2012 11:46

Wat vooral belangrijk is, is de ingaande PB. Als er in de ingaande PB onvoldoende details staan (liefst met foto's), zal u al moeilijker kunnen bewijzen dat dit huurschade is, of u nu wenst dit nu te laten herstellen, of op het einde van het contract.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2012 12:32

Als er geen PB is, of geen al te gedetaileerde, kan u misschien de faktuur van de nieuwe poort voorleggen.
Zat huurder er al in bij de installatie van de poort?
Hem in ieder geval al aangetekend aanschrijven over deze schade. Je kan echter niet verlangen van hem dat hij deze schade nu al hersteld. Je moet hem de tijd geven tot einde huurceel.

Reclame

Turaki

#4 , 23 dec 2012 21:26

Bij gebrek aan ingaande PB vormt een niet-betwiste melding in de vorm van een AS in elk geval al een begin van bewijs, dus een AS nu is al een goed idee.

marina1973
Topic Starter

#5 , 24 dec 2012 10:44

Er is een PB opgemaakt met foto's van hetgeen er allemaal aanwezig is in de garage maar niet van de poort zelf.
Er staat wel in vermeld dat er een sectionale poort met afstandsbediening is.
en in drukletters staat er ook bij:alles in perfecte staat.Dat staat trouwens bij alle plaatsen van het huis.
Zal een aangetekend schrijven sturen dan heb ik dat al in mijn handen.
Als ik alles zo een beetje lees wat je kunt meemaken als verhuurder zou ik mij toch eens overwogen hebben om het niet te verhuren.
Dank voor het advies.

sloeberken

#6 , 24 dec 2012 11:07

Als dit met zijn moto gebeurd is kan toch zijn verzekering hier in tussen komen, Zou toch trachten dit op te lossen met een goed gesprek indien het mogelijk is natuurlijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#7 , 24 dec 2012 11:38

De vermelding "alles in perfecte staat" is niet echt gedetailleerd, en kan door een vrederechter wel eens als onvoldoende worden beschouwd.

Terug naar “Huren”