Buitengekeken door huisbaas

mdb1988
Topic Starter

Buitengekeken door huisbaas

#1 , 18 dec 2012 18:22

Hallo iedereen,

Enige tijd zijn er geschillen tussen mij en de nieuwe bovenburen, kort samengevat enorme en aanhoudende geluidsoverlast. Ik heb di me then persoonlijk besproken en ze zeiden er iets aan te doen, maar achteraf hoor ik dat ze mij er ook van verwijten lawaaioverlast te maken, terwijl ik eigenlijk niet meer op dit adres woonachtig ben buiten werkdagen door een relatie. Dit heb ik gemeld aan het immobiliënkantoor en de huisbaas.

Achter, de bovenbuur is werknemer van de huisbaas. Er wordt niets aan het probleem gedaan en mijn klachten worden weggelachen. Ik heb echt het gevoel hier niet langer te willen blijven wonen en wens dan ook vroegtijdig een eind te maken aan mijn geregistreerd contract binnen de 3 jaar van het 3-9-contract. Het zou nu net iets ouder dan een jaar moeten zijn. Maar uiteraard hoop ik - gezien de situatite - geen kosten te moeten dragen, hoewel ik vrees dat dit niet te vermijden valt.

Wel wil ik even dit overwegen; er is geen certificaat afgeleverd dat de boiler gereinigd, gecontroleerd en goedgekeurd is omdat dit niet gedaan werd en daarenboven is er ook geen EPC-certitficaat. Dit staat letterlijk in het huurcontract. Er wordt gezegd dat het immobiliënkantoor dit eerstdaags in orde zou brengen en ik - als huurder - de huur ondanks het ontbreken ervan toch wil aangaan. Maar na meer dan 365 dagen lijkt de term "eerstdaags" toch wel een breed spectrum te hebben, niet? Kan dit zijn effect hebben op de geldigheid van het huurcontract of gaat dit enkel de verhuurder zelf (financieel) treffen?

Alvast bedankt
Grt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2012 22:22

huurwetgeving
tabellen vanaf pag 60 ... die zeker eens lezen.
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;
o.a.
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... Processing" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”