inhoudelijk verzet

Pink Panda
Topic Starter

inhoudelijk verzet

#1 , 14 dec 2012 10:50

Met mijn vennootschap huurden we een handelspand.
Toen mijn vennote de zaak in de steek liet heb ik de huurovereenkomst voor het handelspand beëindigd bij de huisbaas / advocaat.

Enige tijd later kreeg ik op mijn persoonlijke naam een dagvaarding van de huisbaas/advocaat om een schadevergoeding te betalen.
Op dat moment heb ik mijn advocaat gecontacteerd om dit te betwisten, aangezien dit op mijn persoonlijke naam was en niet op naam van de vennootschap.

Enige tijd later krijg is de uitspraak waarop nog steeds mijn naam vermeld staat.
Ik heb toen contact opgenomen met de deurwaarder, via aangetekend schrijven om dit te weerleggen.
Na meermaals contact proberen te hebben, kreeg ik het advies om via mijn advocaat inhoudelijk verzet aan te tekenen.

Toen is het helemaal misgelopen en bleek deze week plots een bevel tot openbare verkoop in mijn brievenbus te zitten.
Mijn advocaat is sindsdien plots totaal onbereikbaar.

Ik heb getracht om vandaag (vrijdag) een andere advocaat te contacteren, maar blijkbaar zitten alle advocaten in de regio op vrijdag in de rechtbank.
Aangezien de openbare verkoop gepland staat voor morgen (zaterdag) ben ik als weer veel te brave burger een stukje gaan betalen bij de verschrikkelijk arrogante deurwaarder.

Volgens die ongelooflijk arrogante mens, is er blijkbaar niets meer mogelijk en zal ik dus alles moeten betalen ondanks dat ik persoonlijk niets met deze zaak te maken heb

Is hier iemand die meer raad heeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 14 dec 2012 11:32

Advocaten zitten meestal de voormiddag op de rechtbank...
Het lijkt me wel vlug dat er binnen een week kan worden overgaan tot openbare verkoop.

Wat staat er in uw vonnis? In principe had u in uw conclusies kunnen aangeven dat zij de verkeerde persoon hebben gedagvaard en de vordering dus onontvankelijk diende te zijn.
Heeft u nog een termijn om beroep aan te tekenen (wanneer is het vonnis betekend?)

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 dec 2012 15:52

Het vonnis werd betekend door de gerechtsdeurwaarder?

En dat is al meer dan één maand geleden?

En het is een vonnis dat in eerste aanleg werd uitgesproken?

Als het antwoord drie keer ja is, is er inderdaad niets meer aan te doen.

U nam contact met een advocaat, en de deurwaarder adviseerde verzet aan te tekenen.

Dat wijst er op dat er een vonnis bij verstek uitgesproken werd. Dat betekent dat uw advocaat er niet was, niets van zich heeft laten horen op de rechtbank .... En dat verklaart waarom u veroordeeld werd.

Reclame

Terug naar “Huren”