verhuur eigen woning aan firma om domicilie zelf te behouden

daenen
Topic Starter

verhuur eigen woning aan firma om domicilie zelf te behouden

#1 , 03 dec 2012 12:24

hallo, ik ben eigenaar van een kleine villa en we wonen er ook.
De crisis zoekt mogelijkheden om elders goedkoper te gaan wonen.
Ik kan echter achteraan in het bos in men buitenverblijf vertoeven maar daar heb ik uiteraard geen domicilieadres!
Mijn vraag: ik weet dat als ik men huis verhuur aan derden ook het domicilieadres mee gaat.
Wat echter indien ik de woning aan een multinational verhuur of aan een firma die maandelijks de woning wil huren?
Ik zou achteraan in het buitenverblijf kunnen wonen en men domicilieadres op de woning behouden?
graag jouw antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 03 dec 2012 12:36

U wordt verondersteld gedomicilieerd te zijn op de plaats waar U woont. Al de rest is domiciliefraude en is strafbaar.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2012 12:49

Domicilieadres niet afhankelijk van wie er nu in uw villa woont, een VZW, een BVBA, een Multimational

Reclame

freelance

#4 , 03 dec 2012 14:04

Als "buitenverblijf " gelegen is op hetzelfde adres als villa , geen probleem voor domicilie .( indien u effectief in buitenverblijf woont ).
Hoe u het geregeld krijgt met multinational is een andere zaak ( die hebben meestal wel goede advocaten ) .
Zeker geen contracten aangaan die vallen onder de huurwet betreffende woningen dienstig als hoofdverblijfplaats .
Handelshuur gaat over 9 jaar .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”