schadeeis na

belnor
Topic Starter

schadeeis na

#1 , 12 apr 2007 21:00

hallo,
op 30-01-07 liep ons huurcontrakt af van het huurhuis dat wij 7 jaar gehuurd hebben en volgens de wettelijke regels hebben opgezegd.wij hebben onze huur altijd op tijd betaald en ons gedragen als goede huurders wat niet van verhuurder kan gezegd worden.nu was er in het huurkontrakt vermeld dat de huurwaarborg zou teruggegeven worden op einde kontrakt tenzij schadeeis verhuurder en aangezien dit 3 maanden later niet gebeurd was hebben wij eerst schriftelijk, daarna aangetekend en daarna via verzoening vrederechter geprobeerd deze terug te krijgen.verhuurder weigerde en zei tegen vrederechter dat zijn advocaat bezig was zaak tegen ons voor te bereiden ivb met dat wij in opzegperiode geweigerd hebben om werken te laten uitvoeren, andere ramen laten plaatsen , wat wij aangetekend hebben gemeld dat vermelde datum niet ging voor ons, maar verhuurder niet heeft doorgegeven aan desbetreffende firma., daarom hebben wij het nu op de rol laten zetten.kan verhuurder zoveel maanden later nog schadeeis indienen en moet hij dan niet zelf zaak tegen ons opstarten want volgens mijn inzien kan hij huurwaarborg hiervoor toch niet proberen in te houden of vergis ik mij.
jeg elsker norge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 12 apr 2007 22:24

Hallo,

Op het einde van de huur kan u de begintoestand van de woning (vastgelegd in de plaatsbeschrijving) vergelijken met de eindtoestand van de woning. In geval er sprake is van schade, welke is aangericht door de huurder kan de verhuurder de waarborg inhouden.

M.i. is dit de enige manier om de teruggave van de waarborg te weigeren.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2007 11:33

U schrijft dat u "de zaak op de rol hebt laten zetten".

Ik begrijp hieruit dat u een verzoekschrift hebt neergelegd om terugbetaling van de huurwaarborg te vragen.

In het kader van deze procedure kan de eigenaar een tegenvordering instellen. De eigenaar moet dus niet zelf nog een afzonderlijke procedure starten.

De huurwaarborg is er als waarborg voor alle verplichtingen die uit de huurovereenkomst voortvloeien. Als de eigenaar van oordeel is dat u uw verbintenissen als huurder niet correct hebt uitgevoerd en schadevergoeding verschuldigd is, en hiervoor een tegenvordering instelt, zal de rechter moeten beslissen aan wie de huurwaarborg wordt vrijgegeven.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”