Lawaai e.a.

G1908
Topic Starter

Lawaai e.a.

#1 , 08 nov 2012 17:04

Ik kom hier even met de deur in huis vallen maar ben echt ten einde raad.

Wij wonen sinds 06/06/2010 in dit huis. Naast ons huis bevind zich (dat aan ons hangt) een 'loods/opslagplaats'.
Toen wij het huurcontract wouden tekenen werd ons gewoon gemeld dat er ENKEL op woensdag activiteit en een beetje 'lawaai' zou zijn.

Het eerste jaar viel dit goed mee.. Maar het word als maar erger en erger.

De laatste tijden zijn ze hier quasi elke dag. Ze boren , slijpen , spuiten, kloppen op de muren (alsof ze in ons huis zitten!!!).

Dit mag blijkbaar allemaal wij hebben al meerdere malen gaan klagen ze lachen ons gewoon uit! Onze huisbaas zegt dat hij dat vertelt heeft , wat dus niet zo is!

Wij hebben zelf al de politie gebeld voor nachtlawaai maar zelf zij komen niet opdagen (wijkagent).

Wij zijn ten einde raad en als ik zeg lawaai wij kunnen tegen veel is het echt lawaai.. Ik lag daarnet als ik van mijn werk kwam een dutje te doen en werd gewoon uit mijn bed geschud door trillingen en geklop..

Ik weet niet eens of ze allemaal die vergunningen ervoor hebben (spuiten die grote verfspuiten -> brandveiligheid????)

Ik ben echt ten einde raad , kan ik nergens terecht ofzo dat ik die huur hier kan verbreken of hun iets kan doen?

Hebben jullie raad?

Ps: Het betreft dus een carnavals vzw die poppen bouwen en verbouwen.
Groetjes..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 08 nov 2012 17:25

Voor lawaaioverlast leg je best klacht neer bij de politie. Dat hoeft niet 's nachts, kan ook overdag. Je kan hiervoor zelfs het noodnummer bellen. Bij inbreuken stelt men een proces-verbaal op. Laat je je vervolgens als benadeelde partij registreren, dan word je ook op de hoogte gehouden van het verloop van het onderzoek.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2012 18:17

Wijkagent zal eerder tijdens bureau-uren bereikbaar zijn.
24/7 zijn de interventiediensten en dringende politiehulp.
Of ze voldoen aan veiligheid- en milieunormen kan u best eens navraag doen op de gemeente of via de cel of dienst milieupolitie.
Zeker als daar een spuitinstallatie zou staan.
VZW ... eens via kruispuntbank nakijken wat de statuten zijn en wie verantwoordelijken...
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”