Ik heb vorige week na drie jaar huren mijn huurcontract opgezegd, en mijn probleem is het volgende.
In mijn huurcontract staat: "Onderhavige verhuring wordt toegestaan voor de maandelijkse huurprijs van €525 (€500 huurprijs + €25 voorschot water). Verklaring voorschot water: €25 is de bijdrage voor privatief water van het appartement. De afrekening zal overhandigd worden aan de huurder door de eigenaar, en dit zal jaarlijks gebeuren nadat de eigenaar dit ontvangen heeft van de syndicus."
Ik heb in die drie jaar nooit een afrekening voor mijn waterverbruik ontvangen, maar was me daar eerlijk gezegd niet van bewust. Nu pas besef ik dat ik VEEL TE VEEL voorschot heb betaald voor mijn water, want ik heb in die drie jaar slechts enkele (!!!) m³ water verbruikt (ik doe mijn was bij mijn ouders en ga ook meestal bij hen douchen). Ik heb mijn eigenaar hierover gemaild, maar hij reageert niet.
Ik heb intussen eens contact opgenomen met de vorige huurder van mijn appartement, en hij zei me dat ook hij nooit een tussentijdse afrekening had ontvangen. Hij had ook veel minder verbruikt dan 25€ per maand, maar de eigenaar is na zijn vertrek blijven tegenstrubbelen over terugbetaling, en beweerde dat hij niet uit de facturen kon opmaken welke zijn precieze eindmeterstand was. Omdat mijn voorganger zijn eindmeterstand niet kon bewijzen, heeft hij het gewoon opgegeven.
Mijn vraag is of en hoe ik een terugbetaling van mijn watervoorschot kan afdwingen??