Even een vraagje,
7 maanden geleden hebben wij ons huurappartement verlaten omdat wij een woning hadden gekocht. Dat is allemaal vlot en reglementair verlopen. Voor we het appartement zouden verlaten of kort daarna, zou normaal iemand het onderhoud van de verwarmingsketel komen doen. De huisbaas zei toen dat die kosten nog voor ons waren, wij hebben hier toen mee ingestemd.
Nu 26/10/12 krijg ik een mail van de vorige huisbaas die vertelde dat hij de onderhoudstechnieker gezien had en die wist hem te vertellen dat wij die kosten nog niet betaald hadden. Wij hebben echter nooit een factuur ontvangen, laat staan een onderhoudstechnieker gezien.
Ik excuseer mij hiervoor en vraag om dat factuur nog eens door te mailen met bijhorend attest.
Vandaag krijg ik een mail met bijhorende documenten. Hierop zie ik dat dat onderhoud pas op 29/10/12 is uitgevoerd, op naam van mijn vriend staat EN is afgetekend, hoewel geen van beiden daar uiteraard wonen, laat staan de technieker hebben gezien en hebben kunnen aftekenen. Nu vraag ik me af, kan dit? Uiteindelijk wonen er al 7 maanden andere mensen in, hebben wij die man nooit gezien en is er vals afgetekend. En dan nog het feit dat de huisbaas sugereerde dat wij niet betaald hadden, terwijl dat onderhoud nog geneens was gebeurd. Ik vind dit maar vreemd.
Denken jullie dat wij dit moeten betalen? Of staan wij recht in onze schoenen als wij dit weigeren? Het gaat tenslotte "maar" over €100, maar we kunnen elke cent wel gebruiken natuurlijk.
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Groetjes!