Hallo,
Er is vorige week een firma begonnen met het plaatsen van stellingen rond het gebouw.
Het gebouw waarin ik een appartement huur is dringend aan een onderhoudsbeurt toe.
De communicatie van de syndicus is echter weer spaak gelopen.
Er werd enkel gemeld aan een paar eigenaars dat de werken gingen aanvangen een avond voor de start van de werken.
Er werd niet meegedeeld dat de balkons moesten leeg zijn.
Op maandag krijg ik op mijn werk telefoon van mijn buurvrouw dat ze de balkons aan het leeghalen zijn.
De werknemers hebben alle planten,vliegenraam,... bij onze buurvrouw binnen gezet.
De temperatuursensor van het weerstation is sinds deze verhuisactie verdwenen.
Ik heb contact opgenomen met de firma, maar deze verwijst door naar de syndicus.
Ervaring leert me dat de syndicus huurders niet te woord staat.
De volgende ochtend heb ik de werkmannen aangesproken, maar zij zeggen dat ze de sensor niet gezien hebben.
Ze waren al een paar dagen aan het gebouw aan het werken en hadden al een paar dagen opgemerkt dat er blijkbaar geen communicatie was gebeurd naar de bewoners om de balkons vrij te maken. Ze hebben er dan niet beter op gevonden om de balkons zelf beginnen leeg te maken.
Hoe los ik dit probleem op?
Zoals ik het die hebben derden zich zonder mijn toestemming op mijn balkon gegeven waarna ze zonder mijn toestemming spullen op mijn balkon hebben verhuisd, waardoor ik nu materiaal mis.
Onze buurvrouw was in alle staten en stond in de gang te roepen en op onze deur te bonken. Volgens haar stond in het huishoudelijk reglement dat er niets op het balkon mocht staan. Ik heb het reglement nagekeken, maar hier stond geen clausule in die het verbied om planten en een sensor op het balkon te hebben staan.