contractbreuk ivm dubbel beglazing plaatsen

AstridP
Topic Starter

contractbreuk ivm dubbel beglazing plaatsen

#1 , 26 okt 2012 08:08

Hallo,

Ik woon sinds begin september in een appartement met in de slaapkamer en in de woonkamer enkel beglazing.
In het contract heb ik laten opmaken dat de huurbaas beide plaatsen vervangt en dubbel beglazing plaats. Toen was hij hier mee akoord.
Er stond duidelijk in:
de huurbaas plaats dit jaar nog dubbel beglazing in alle kamers (2012)

Nu heeft hij ondertussen een extra kost moeten maken voor het dak van degen die onder mij woont (het dak van mij onderbuur is het terras van mij)

Nu vroeg ik hem onlangs wanneer hij aan de werken aan de ramen ging beginnen. Nu zei hij dat hij dit jaar ofwel de slaapkamer ging doen OFWEL de woonkamer. Volgend jaar ergens deed hij dan de rest. Dit omdat hij al 600euro heeft moeten uitgeven om eht dak van mijn onderbuur te maken.

Wat kan ik hier tegen beginnen?? Dit is contractbreuk, maar ik heb ook geen zin om naar een advocaat te stappen en dus zelf kosten voor te maken.
Het immokantoor probeert het zelf zo een beetje te minimaliseren door te zeggen dat eht toch wel meevalt enzo.. ( het immo is bevriend met mijn huurbaas)
Ik wil graag weten hoe sterk ik in mijn schoenen sta en wat ik doen zonder zelf al te veel kosten te maken.
Ik wil liefst geen ruzie met mijn huurbaas, maar ik verbruik nu al veel meer energie.

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 26 okt 2012 09:15

Doordat de huisbaas zich niet aan zijn verplichtingen houdt, heeft u schade (financiële, nl meerkost verwarming), dewelke u op uw huisbaas kan verhalen. Jammer genoeg voor u is 2012 nog niet voorbij, en heeft hij nog tijd om aan zijn verplichtingen te voldoen.

Wat u nu al kan doen: via AS vraagt u uw huisbaas wanneer hij de vervanging van de ramen, zoals in het contract opgenomen, wil laten uitvoeren. Dat u graag antwoord wil binnen de 2 weken, teneinde uw eindejaarsperiode te kunnen plannen (feesten, vakantie).

Antwoord hij niet, of dat hij niet alle ramen dit jaar wil doen, stuur dan een nieuw AS waarin u hem nogmaals wijst op zijn contractuele verplichting, en dat u bij weigering van uitvoering genoodzaakt zal zijn om dit op straffe van dwangsom op zijn kosten voor de rechtbank te vorderen. Dat u achteraf ook uw eventuele financiële schade (extra kosten verwarming) terugbetaald verwacht, en dat u dit tevens op zijn kosten voor de rechtbank zal vorderen indien nodig.

Beide brieven voor de goede orde ook met de gewone post versturen.

In beide gevallen is de vrederechter bevoegd, dit kan u zonder advocaat, en het rolrecht is niet zo hoog (dacht ongeveer 35€), en deze kosten kan u in uw eisen opnemen.

Reclame

Terug naar “Huren”