Wij wonen sinds 1 oktober in ons nieuw appartement.
Sinds de eerste dag zitten wij zonder warm water en verwarming omdat er een zwaar mankement blijkt aan de verwarmingsketel ( ventilator is stuk). Uiteraard al aangetekend schrijven verzonden dat dit niet kan en wij een oplossing/ vergoeding wensen. (naar zowel immokantoor als huisbaas zelf)
Achteraf bleek dat die ketel nooit onderhouden is geweest, wat eigenlijk toch wel wettelijk verplicht is.
Vandaag wist hij me eindelijk te zeggen dat het volgende week eindelijk in orde zou komen.
Ik heb hem aangesproken over de ongemakken, zoals vermeld in het aangetekend schrijven, die wij ervaren hebben maar hij wil niet weten van een onkostenvergoeding.
Hij zei: " ge woont er al bijna voor niet, excuseer mij hè seg". (750€) Dus als je genoeg betaalt, mag je toch wel eens 3 weken zonder verwarming en warm water zitten blijkbaar.
Mijn huisbaas is dan een CEO van een bekend loodgietersbedrijf nota bene. Ik vind het schandalig dat hij een gezin met 2 kleine kinderen zolang in de kou laat zitten.
Wat kan ik nu het beste doen? Het lijkt alsof ik niets tegen zo iemand kan beginnen...
Hulp gevraagd!
Alvast bedankt.