Huisbaas weigert tegemoetkoming

Krikke007
Topic Starter

Huisbaas weigert tegemoetkoming

#1 , 19 okt 2012 18:18

Wij wonen sinds 1 oktober in ons nieuw appartement.
Sinds de eerste dag zitten wij zonder warm water en verwarming omdat er een zwaar mankement blijkt aan de verwarmingsketel ( ventilator is stuk). Uiteraard al aangetekend schrijven verzonden dat dit niet kan en wij een oplossing/ vergoeding wensen. (naar zowel immokantoor als huisbaas zelf)
Achteraf bleek dat die ketel nooit onderhouden is geweest, wat eigenlijk toch wel wettelijk verplicht is.
Vandaag wist hij me eindelijk te zeggen dat het volgende week eindelijk in orde zou komen.
Ik heb hem aangesproken over de ongemakken, zoals vermeld in het aangetekend schrijven, die wij ervaren hebben maar hij wil niet weten van een onkostenvergoeding.
Hij zei: " ge woont er al bijna voor niet, excuseer mij hè seg". (750€) Dus als je genoeg betaalt, mag je toch wel eens 3 weken zonder verwarming en warm water zitten blijkbaar.
Mijn huisbaas is dan een CEO van een bekend loodgietersbedrijf nota bene. Ik vind het schandalig dat hij een gezin met 2 kleine kinderen zolang in de kou laat zitten.
Wat kan ik nu het beste doen? Het lijkt alsof ik niets tegen zo iemand kan beginnen...
Hulp gevraagd!
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 okt 2012 18:59

Als hij niet ingaat op uw AS, zal u naar de vrederechter moeten.

sloeberken

#3 , 20 okt 2012 01:16

Zou dit oplossen via de vrederechter en huurvermindering vragen dit kost 35€, Vandenbos zal hier zeker op antwoorden hij heeft formulieren daarvoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Krikke007
Topic Starter

#4 , 20 okt 2012 09:58

Bedankt!
Inderdaad, ik had zelf ook al zoiets in gedachten. Het immokantoor ging nog 'n keer met hem praten, brengt dat niets op dan ondernemen we verdere stappen.
Kan je zo'n zaak zelf pleiten of is het aangewezen een advocaat onder de arm te nemen?

sloeberken

#5 , 20 okt 2012 11:44

je kan dit perfect zelf, we zien dat je u bewijsstukken mee hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”