aanpassing voorafbetalingen egw

koen999
Topic Starter

aanpassing voorafbetalingen egw

#1 , 18 okt 2012 16:03

ik wil als verhuurder
de voorafbetalingen voor EGW verhogen
omdat de kosten voor egw erg gestegen zijn en de maandelijkse voorafbetalingen bijlange niet volstaan.

probleem is in de lopende huurcontracten zijn deze bepaald op 80 euro, dat terwijl de eindafrekening eerder rond het dubbele uitkomt.

de huurders willen geen hogere voorafbetalingen doen zeggen dat er 80 in hun contract staat en daarmee uit

moet ik me daarbij neerleggen of kan ik via de vrederechter verkrijgen dat er hogere voorafbetalingen worden betaald?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2012 16:20

Ben je verhuurder van een woning of een appartement? Gaat het om gemeenschappelijke meters, of heeft iedere huurder zijn eigen meter.
Best volgende maal in de huurovereenkomst zetten dat de voorschotten kunnen aangepast worden aan het verbruik van het voorbije jaar, en je hebt geen problemen meer..

koen999
Topic Starter

#3 , 18 okt 2012 16:51

het gaat om een appartementsgebouw met studios de meters zijn gemeenschappelijk.
ja dat dat er beter had ingestaan zie ik nu ook in maar daarvoor is het wat laat

Reclame

Vandebos

#4 , 18 okt 2012 17:00

Wordt er in het contract gesproken van jaarlijkse afrekening waarop de voorschotten een voorafbetaling zijn? Dan kan u dat voorschot aanpassen.

Indien het afgesproken bedrag en forfaitaire som is kan dit niet zomaar.

Bij betwisting zal u langs de vrederechter dienen te passeren. Hou er echter wel rekening mee dat uw afrekening zelf dan op inhoud zal nagekeken worden en eventuele kosten die u nu aanrekent aan de huurders dan ten uwe laste kunnen komen. (bv verzekering, kosten syndicus, kosten vergadering, etc, etc )

Terug naar “Huren”