huuropzeg

SOFIESA
Topic Starter

huuropzeg

#1 , 25 sep 2012 19:07

heb een huurcontract voor negen jaar is ondertekend op 17 sept 2011 en pas ingegaan op 15 nov 2011plaatsbeschrijving pas opgemaakt op 2 maart 2012 en die dag ook door mij ondertekend onder druk van de verhuurder huurovereenkomst pas geregistreerd 5 maart 2012 door verhuurder huurcontract zegt opzeg van drie maand heb op 10 sept 2012 een as gedaan dat opzeg begint 14 sept 2012 en eindigt op 14 dec 2012 verhuurder brief ontvangen op 12 sept 2012 maar reageert niet nu lees ik dat de opzeg pas begint de maand na het as telt mijn opzeg dan of wordt het gewoon eind december 2012 in contract staat betalen van verbrekingsvergoeding naargelang het jaar van vertrek in mijn geval zou dat dan het tweede jaar zijn en dus twee maand zijn maar ik las dat als een kontrakt niet binnen de twee maand werd geregistreerd dat niet geld weet iemand hierover iets meer

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2012 19:14

Zet eens wat leestekens en hoofdletters in uw tekst aub.
hierbij de tekst van de huurwetgeving ALS u een huurovereenkomst hebt voor hoofdbewoning.

http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 25 sep 2012 20:16

Plaatsbeschrijving dient opgesteld te worden binnen de maand na bewoning, dus deze is te laat.
Registratie is gebeurt, te laat heeft als enig gevolg dat verhuurder hiervoor een kleine boete moet betalen. U moet dus de opzegvergoeding betalen.
Stuur voor de zekerheid morgen nog een nieuwe correcte opzegbrief, zo bent u zeker dat deze geldig is. Opzeg zal dan lopen tot eind december.
Dat de verhuurder deze niet komt halen is uw probleem niet, hij wordt verondersteld kennis genomen te hebben bij de eerste aanbieding (wettelijk gezien moet hij maar weten wat er in de brief staat, als hij deze niet leest is dat zijn eigen schuld en probleem), brief wel ongeopend bewaren als de post deze terugbrengt.

Reclame

Terug naar “Huren”