huurder betaalt opleg egw niet

koen999
Topic Starter

huurder betaalt opleg egw niet

#1 , 25 sep 2012 11:31

een huurder van me heeft de jaarlijkse afrekening voor egw ontvangen en weigert die te betalen(650 euro opleg)

hij betwist het totaalbedrag egw niet enkel de verdeelsleutel tussen de bewoners.

nochtans is deze verdeelsleutel precies zoals in het huurcontract omschreven.

kan ik op basis hiervan de ontbinding van het huurcontract eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 sep 2012 11:53

Heeft u de huurder reeds aangetekend in gebreke gesteld en gesommeerd het openstaande bedrag alsnog binnen bv. de tien kalenderdagen na kennisname schrijven te betalen? In hetzelfde schrijven kan u de huurder verwittigen dat u bij gebrek aan betaling binnen de gestelde periode verplicht zal zijn het lokale vredegerecht in te schakelen om de ontbinding van het contract bij vonnis te bekomen aangezien de huurder het huurcontract niet went te respecteren.

Sluit af met "Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden."

koen999
Topic Starter

#3 , 25 sep 2012 12:02

nee voorlopig alleen via facebook een waarschuwing gestuurd, ik maak er werk van bedankt

Reclame

koen999
Topic Starter

#4 , 25 sep 2012 12:05

nog een vraagje het huurcontract staat op een koppel, dien ik beide aan te schrijven?

Vandebos

#5 , 25 sep 2012 13:08

U schrijft inderdaad best beide afzonderlijk aan. --> twee aangetekende brieven.

Indien gewenst mag u hier steeds het kladje plaatsen. (of via pb verzenden)

koen999
Topic Starter

#6 , 25 sep 2012 13:25

Aan xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxtstraat 58 bus 6
9000 Gent

Beste ,

Hierbij stel ik u in gebreke. U heeft de afrekening voor EGW van mij drie weken geleden ontvangen waarin duidelijk staat dat de opleg 666 euro bedraagt .
Tot op heden heeft u deze niet betaald. Ik maan u aan binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven te betalen mijn rekeningnummer 001 2345567 89 .
Bij gebrek aan betaling van uwentwege binnen de gestelde termijn zal ik het lokale vredegerecht inschakelen om de ontbinding van het huurcontract bij vonnis te bekomen aangezien u het huurcontract niet wenst te respecteren.
Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden

Groeten,

Koen

Vandebos

#7 , 25 sep 2012 14:00

Gent, 25 september 2012

Adres huurder

Adres verhuurder

Geachte ,

Drie weken geleden heeft u de afrekening voor EGW van mij ontvangen waarin duidelijk staat dat de opleg € 666 bedraagt .

Tot op heden heb ik deze van u nog niet mogen ontvangen. Gelieve alsnog het verschuldigde saldo binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven te betalen middels overschrijving op mijn rekeningnummer 001 2345567 89 met de uitdrukkelijke vermelding "afrekening EGW".

Bij gebrek aan betaling van uwentwege binnen de gestelde termijn geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en zal ik mij verplicht zien om op uw kosten het lokale vredegerecht in te schakelen middels een verzoekschrift art 1344 bis./e.v. Ger.W. om bij vonnis de ontbinding van het huurcontract te bekomen gelet op de eenzijdige verbreking van uwentwege middels het niet betalen van de contractueel vastgelegde kosten.

Ik wens u hierbij uitdrukkelijk kenbaar te maken dat bij een eenzijdige verbreking van het huurcontract de kosten van het geding, betekening gerechtsdeurwaarder, RPV, opzeg, schadevergoeding en gerechtelijke intresten een veelvoud kunnen bedragen van het huidige nog openstaande saldo.

Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden

Hoogachtend,

Verhuurder.

koen999
Topic Starter

#8 , 25 sep 2012 14:18

ok heel erg bedankt. hopelijk betaalt ie nu

sloeberken

#9 , 25 sep 2012 16:26

Beste Koen999, facebook gebruik je toch niet om iemand te waarschuwen ik hoop dat je dit via een PB hebt gedaan.
Is de verhuurder ook niet verplicht een gedetaiteerde rekening te bezorgen aan zijn huurder. je kunt best eerst perfect in orde zijn om andere discusies uit te sluiten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#10 , 25 sep 2012 16:41

Aangezien dit lijkt te gaan om een afrekening van stroom gas en water in een mede-eigendom heeft de huurder het recht om inzage aan te vragen bij de verhuurder in de documenten die geleid hebben tot de afrekening in kwestie.

koen999
Topic Starter

#11 , 26 sep 2012 09:30

uiteraard in een PB bericht in facebook

zoals eerder gemeld de huurder betwist het totaalbedrag voor het gebouw niet, enkel de verdeelsleutel die in het contract staat.

koen999
Topic Starter

#12 , 09 okt 2012 10:25

de huurder vraagt nu alsnog een de afrekening te staven door inzage te verschaffen in de fakturen waaruit deze blijkt.
de afrekening voor electriciteit gas en water komt echter pas half maart .
dien ik zolang te wachten of zijn er andere mogelijkheden?
ik heb de afrekening gemaakt via de Vtest van vreg, probleem is dat als je die afprint je verbruikscijfers er niet op staan enkel de eindsom

mava105
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 okt 2012 12:28

Het gaat hiezr blijkbaar over de afrekening van vorig jaar. dan moet je ook de fakturen van datzelfde jaar aan de huurder voorleggen, en niet één of andere modelberekening door de vreg.

Terug naar “Huren”