Huurder zegt telefonisch op

InGi
Topic Starter

Huurder zegt telefonisch op

#1 , 23 sep 2012 22:33

Wij verhuren een appartement met een huurcontract van drie jaar, geregistreerd! Na zes maanden heeft de huurder vorige week (17 sept.) de huur plots telefonisch opgezegd en hij wilt het pand al op 1 oktober verlaten. We hebben van hem geen schriftelijke opzeg gekregen, en negen kansen op tien zullen we deze ook niet krijgen!!! Wij hebben dacht ik recht op drie maanden opzeg en drie maanden schadevergoeding? De huurwaarborg van twee maanden staat op een geblokkeerde rekening. Hoe handelen we dit het best af? Met een AS de opzeg bevestigen? Kunnen we direct verhuren na 1 oktober? Wij hebben hem terug gebeld waarbij we hem wezen op de financiele concequenties waarop hij laconiek antwoorde dat bij hem niets te halen valt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 sep 2012 23:58

Een huurcontract van korte duur max 3jaar kan niet opgezegd worden, enkel mits wederzijdse toestemming.
Een huurcontact word enkel opgezeg met AS of dergelijke niet telefonisch.
Zou wachten tot 1 oktober als hij de sleutels komt overhandigen, ik denk dat je zulke huurder het best zo snel mogelijk kwijt raakt voor hij nog een berg huurachterstand en schade achterlaat.
Als ik u was handelde ik ook telefonisch anders is er een bewijs dat je akkoord ben en misschien geen schadevergoeding kunt vragen.
Als dit allemaal goed verloopt naar de vrederechter stappen om de waarborg in u voordeel vrij te geven en eventuele schadevergoedingen vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#3 , 24 sep 2012 08:59

Als hij op 1 oktober het pand deftig leeg achterlaat en de waarborg vrijgeeft zo laten, anders na 1 oktober middels vredegerecht de puntjes op de I zetten...

Reclame

Terug naar “Huren”