Verkoop appartement door verhuurder

Lebowski
Topic Starter

Verkoop appartement door verhuurder

#1 , 22 sep 2012 15:16

Vorige maand kreeg ik per e-mail van het immokantoor te horen dat mijn huisbaas het appartement dat ik betrek wil te koop zetten.
De makelaar is al langs geweest en heeft hier een bord 'te koop gehangen' voor mijn raam.

Ikzelf wens dit niet over te kopen en heb eergisteren zelf een voorakkoord getekend voor de aankoop van een ander appartement.

In mijn contract staat het volgende : 'de huurovereenkomst vangt aan op 16 juni 2006 en wordt afgesloten voor een periode van 3 jaar. De overeenkomst eindigt diensvolgens op 15 juni 2009 mits opzeg per AS door huurder/verhuurder ten minste drie maanden voor het verstrijken van de periode van 3 jaar te rekenen vanaf de datum van de afsluiting van de huurovereenkomst'.

Wil dit zeggen dat ik geen opzeg van 3 maanden meer moet geven? Of dient de verhuurder eigenlijk eerder de opzeg te geven daar hij het al sinds een maand te koop gezet heeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 22 sep 2012 15:38

U had een contract van beperkte door voor 3 jaar hetwelke op 16 juni 2009 is overgegaan in een 3-6-9 en u kan ten allen tijde een opzeg van 3 maanden geven indien het contract geregistreerd is. Indien het contract niet geregistreerd is hoeft u deze opzegtermijn niet te respecteren en kan u vroeger weg indien u dat wenst. Dit kan u nagaan in uw plaatselijk registratiekantoor.

De verhuurder hoeft u geen opzeg te geven en kan het zelfs niet in dit geval. Bij verkoop zou de nieuwe eigenaar het contract overnemen en mag deze u opzeggen op de wettelijk voorzien manier.

Fore

#3 , 23 sep 2012 14:34

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Huren”