Waarborg

Studenthuurder
Topic Starter

Waarborg

#1 , 21 sep 2012 13:53

Hallo,

Ik studeer in Gent en huurde tem augustus een huis in Gent.
Drie weken geleden heb ik het huis dus verlaten en dus de sleutel afgegeven.
Twee dagen nadat ik mijn sleutel heb afgegeven kreeg ik een nogal ongepaste mail van de verhuurder.
Het was blijkbaar niet goed genoeg gekuist en de verhuurder wilt dat ik de kuisfirma (die ondertussen al is komen kuisen) betaal. Hij weigert dus met andere woorden mijn waarborg volledig terug vrij te geven. (Deze staat uiteraard op rekening in bank zoals wettelijk hoort).

Ik wil de waarborg volledig terug aangezien ik het huis goed onderhouden heb. Ik heb het huis wekelijks gekuist en bij het verlaten was alles in orde. Hij liet mij bijvoorbeeld weten dat de lavabo's vuil waren terwijl ik bij vertrek alle lavabo's met kuisproduct en spons heb gekuist. Als ik hem dit zeg antwoordt hij; "het was niet goed genoeg gekuist" De verhuurder overdrijft enorm!

Wat je moet weten over het huis/contractduur:
1 jaar contract
Er is geen beschrijving van inboedel of inventaris opgemaakt.
De verhuurder kan mij geen bewijs geven van de kuisfirma (heeft hij in het zwart laten doen)
Als ik om fotografisch bewijs vraag dat het effectief zo vuil lag zoals hij beweert kan hij mij dit niet geven.

Wat je moet weten over de verhuurder:
Het is een echte huisjesmelker. Hij doet moeilijk om alles. Hij verhuurt het huis nu goedkoper omdat hij niemand meer vond die het huis voor dezelfde prijs wou huren na mij. De verhuurder liet mij weten dat hij geen nieuwe huurder (voor dezelfde huurprijs) vond omdat ik het huis niet aantrekkelijk genoeg maakte. Het was dus volgens hem mijn schuld dat hij nu het huis goedkoper moet verhuren. Ik vermoed dat hij daarom mij nog eens liggen wilt hebben (zoals we in Gent zouden zeggen) en dat hij dus daarom moeilijk doet over de waarborg.