huis onderverdelen in twee woonst extra kosten

Frikke
Topic Starter

huis onderverdelen in twee woonst extra kosten

#1 , 20 sep 2012 14:27

Hallo !

Ouders hebben een huis met een grote boven verdieping en een grote beneden.

Omdat mijn ouders al oud zijn en niet goed de trap meer opkunnen willen ze gewoon beneden blijven wonen slapen , wassen enz .
De grote bovenste verdieping blijft zo steeds leegstaan en de bovenste verdieping is ook bereikbaar met een trap aan de buitenzijde .

Nu zou mijn vader de bovenste verdieping willen laten bewonen door de dochter en haar vriend van mijn andere broer en dit kosteloos maar natuurlijk moeten ze wel de elektriciteit , stook en water betalen .

Vader wil hiervoor een tweede huisnummer aanvragen voor deze bovenste verdieping .

Maar nu is mijn vraag of mijn vader hierdoor extra kosten zal moeten gaan betalen grondlasten , gemeentebelasting enz ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frikke
Topic Starter

#2 , 20 sep 2012 14:35

het zal een nummer 26 A & B gaan worden

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2012 14:46

U kan zomaar niet een woning opsplitsen. Vraag dat na bij de gemeente.

Reclame

Frikke
Topic Starter

#4 , 20 sep 2012 21:42

Kan volgens gemeente wel .

Maar u antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2012 22:04

Gemeente zal uitleggen hoe HUIS nummers aangebracht worden.
U kan gezien het een gebouw is (vermoed ik) een BUSnr krijgen....Busnummers is in principe een zaak van de post.
als voorbeeld :
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=a ... xA&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

onderaan pag 22-23

Terug naar “Huren”