Dan is er een defect aan het toestel. Aarding of niet, op het (natte) wasgoed mag geen spanning staan.....Alvast bedankt voor de interessante lectuur.
Nee echte klem zie ik niet, de geel groene draad gaat gewoon een cm of 10 naast het huis de grond, nog niet gezien hoe diep die gaat.
De schokken aan de wasmachine zijn meer bij het aanraken van de natte was niet aan het toestel zelf. En de andere toestellen zijn ook niet echt al van die leeftijd om te stellen dat er een defect is.
Of is de weerstand tussen grond/toestel te hoog (dus slechte aarding). Heb thuis ook spanning op m'n nat wasgoed doordat de aarding niet 100% in orde is. Vernieuwen van het toestel bood geen soelaas.Dan is er een defect aan het toestel. Aarding of niet, op het (natte) wasgoed mag geen spanning staan.....
PC en aarding???????? Aan een pc zit toch maar een gewone stekker, maakt dus geen gebruik van een eventuele aanwezige aardingspin.Hm nee heb nog nooit problemen gehad met het toestel tot ik hier kwam wonen.
Met mijn pc heb ik hetzelfde probleem, dit is een ijzere casing en als je hier over gaat voel je een constante stroom, soms moet ik iets aan de achterkant in pluggen en kan je een kleine schok krijgen.
Nu ik weet dat mijn pc in orde is daar dit mijn beroep is. Vroeger heb ik ook nooit dit gevoeld aan mijn pc en sommige dingen kunnen ook alleen getest worden als de pc aan staat, plug en play zoals dit noemt. En op die moment heb ik soms al al een kleine prikkel gevoeld van de aansluiting van het ene apparaat op mijn pc, waar dit vroeger nog nooit is gebeurd.
Ik heb al de apparatuur op mijn pc uitgemeten maar deze geven geen fouten.