opzegging handelshuurovereenkomst

hans01
Topic Starter

opzegging handelshuurovereenkomst

#1 , 05 sep 2012 10:35

Kan een dagvaarding in ontbinding handelshuur (die afgewezen werd) gelijkgesteld worden aan een geldige opzegging van de handelshuur ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2012 12:49

Ik denk het niet. Een dagvaarding is immers nog geen vonnis.
Een geldige opzegging zal er pas zijn NA het vonnis van de rechtbank.

hans01
Topic Starter

#3 , 05 sep 2012 15:32

een opzegging is geldig indien ze gebeurt zes maanden voor het verstrijken van elke driejarige periode. De opzegging dient te gebeuren per aangetekend schrijven of per deurwaardersexploot.
Aangezien hier een dagvaarding in ontbinding werd uitgebracht (hetgeen ook een vraag tot beëindiging van de handelshuur is) stel ik me de vraag of je dit kan gelijkstellen aan een geldige opzegging.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2012 17:33

Een dagvaarding in ontbinding kan niet beschouwd worden als een opzegging.

Bij een dagvaarding in ontbinding vraagt men dat de rechter omwille van de fouten van de andere partij de huur zou ontbinden.

De opzegging is de eenzijdige mededeling door een partij van haar wilsuiting om een einde te maken aan de huurovereenkomst. Dit is fundamenteel iets anders.

Terug naar “Huren”